شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش رییس قوه قضاییه به ضرب‌الاجل احمدی‌نژاد

 

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی روز سه‌شنبه، ۲۸ آذر با اشاره به "انواع هجمه‌ها به دستگاه قضایی"،گفت: "مسوولان دستگاه قضایی، قضات و کارکنان قوه قضاییه هرگز نباید از این هجمه‌ها ناامید شوند و در کارشان کاستی یا نقصی پدید آید."

این سخنان به نظر می‌رسد در واکنش به مهلت ضرب‌الاجل محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور پیشین ایران ایراد شده است.

صادق لاریجانی بدون اشاره به ذکر نامی از احمدی‌نژاد، از "دشمن و جاهل درونی" سخن گفته و تاکید کرد: "دشمن با حملات، هجمه‌ها و ارزیابی های غیرمنصفانه خود دقیقاً به دنبال ایجاد تردید و در نتیجه، پدید آوردن کاستی در کار و خدمت‌رسانی دستگاه قضایی است."

رییس قوه قضاییه، در عین حال "بهترین پاسخ دندان‌شکن به دشمن را خدمت رسانی بیشتر" دانسته است.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران یکشنبه ۲۶ آذر، " ۴۸ ساعت" به رئیس قوه قضائیه مهلت داد تا "اسناد مرتبط با ادعاهایش علیه وی و همکارانش" را منتشر کند.

رییس جمهور سابق ایران در سخنان خود گفته آملی لاریجانی با نسبت دادن اتهامات "فتنه‌گری، انحراف و حمایت از بابک زنجانی" به او و همکارانش از اصول ۳۶ و ۳۷ قانون اساسی تخطی کرده است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه "دشمن بیرونی و جاهل درونی" از خلاء اطلاع‌رسانی قوه قضاییه سوء استفاده می‌کنند، خاطر نشان کرد: "مسوولان قضایی باید در حد ضرورت و تا جایی که نحوه پاسخگویی شبیه به جدل و کشمکش نشود، به شبهاتی که مطرح می‌شود پاسخ دهند و به تبیین کارهایی که انجام می‌شود بپردازند."

 

  • بزرگنمایی شخصی که محکوم به اعدام می‌شود!

رئیس قوه قضاییه همچنین افزود: "در مورد شخصی که محکوم می‌شود، گاهی بزرگنمایی می‌کنند و با انتشار مطالب خلاف واقع به بهانه‌های حقوق بشری، از این شخص یک قهرمان می‌سازند. در حالی که اتهامات و محکومیت این فرد، آن چیزی نیست که در رسانه‌هایشان بیان می کنند."

وی خاطرنشان کرد: "در این قبیل موارد دستگاه قضایی باید برای جلوگیری از شایعه پراکنی‌ها و تشویش اذهان و افکار عمومی، پس از قطعیت رأی، برخی از جزییات موضوع را به اطلاع مردم برساند."

قوه قضاییه در حالی این اظهارات را بیان کرده است که در روزهای اخیر بسیاری از فعالان حقوق بشر و رسانه‌های بین‌المللی در مورد صدور حکم اعدام احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی مقیم سوئد، که در آبان ۹۶، از سوی قاضی صلواتی، رئيس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و "اعتراف به جاسوسی برای موساد"، روز یکشنبه ۲۶ اذر که از تلویزیون دولتی ایران،پخش شد، واکنش نشان داده‌اند.

 

  • واکنش به سخنان نیکی هیلی

رئیس قوه قضاییه همچنین اظهارات اخیر نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل را  مبنی بر اینکه موشک‌های پرتاب شده از سمت یمن به ریاض، "ساخت ایران" بوده است، به "شوهای تلویزیونی" تشبیه کرده و خاطر نشان کرد: "در این مورد هم، جز عربستان، و رژیم صهیونیستی، هیچ کشوری به این ادعاها توجه نکرد و خود سازمان ملل نیز این ادعاهای واهی و بی اساس را که با نمایش دادن چند قطعه فلز مطرح کردند، نپذیرفت."

 

  • ایران در مسائل دفاعی خود با هیچ کشوری مذاکره نمی کند

آملی لاریجانی، با اشاره به اینکه "اروپایی‌‌ها تلاش نکنند که با زمزمه کردن بعضی حرفها مذاکرات موشکی را در قالب توافق برجام دنبال کنند،‌ گفت: "ایران در مسائل دفاعی خود با هیچ کشوری مذاکره نمی کند."

آیت الله آملی لاریجانی در پایان تاکید کرد: "این تصور که چون ایران با برخی مشکلات اقتصادی مواجه است پس می توانند به این بهانه فشارهایی را وارد کنند تصور بسیار غلطی است."

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More