شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش پرداخت بیمه  برای رانندگان پرخطر

 

تقی مهری، رییس پلیس راهور ناجا خبر داد که برای جلوگیری از تصادف از این پس رانندگان پرخطر سهم بیشتری را برای پرداخت بیمه خواهند پرداخت و سهم بیمه آنها  تا ۳۰درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس پلیس ناجا امروز ۱۶ مهر، در توضیح این خبر گفت: رانندگان پرخطر را برای جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز از سایر رانندگان جدا می‌کنیم و قصد داریم تا از این طریق  سهم بیشتری در پرداخت هزینه‌های بیمه داشته باشند.
این طرح به پیشنهاد اداره راهنمایی و رانندگی مطرح شد و در قانون بیمه سال۹۶  تصویب شد. براساس این طرح رانندگانی که دارای نمره منفی باشند، هر چه میزان نمره منفی آنها افزایش داشته باشد باید سالانه هزینه بیشتری برای بیمه بپردازند.
مهری در ادامه خاطرنشان کرد: «کسانی که تخلفات حادثه‌ساز دارند، مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و ۲۰ نوع تخلفی که در قانون آمده برای آنها ضریب بیشتری هزینه پیش‌بینی شده است.»
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه توضیج داد که هر کسی ریسک کمتری داشته باشد، بی‌شک درصد کمتری می‌پردازد.

مهری خاطرنشان کرد: این یکی از عوامل بازدارنده برای جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز است. این قانون از ابتدای سال جاری نیز در حال اجرایی شدن است.
مهری همچنان درباره درباره منع تردد خودروهای فرسوده در شهرهای بزرگ گفت: بنابر مصوبه هیات وزیران تردد خودروهای فرسوده در ۸ شهر ممنوع شده و از امسال نیز اجرایی شده است و خودروهای فرسوده در صورت تردد جریمه خواهند شد.
از این پس اگر خودروی فرسوده در شهرهای اصفهان، شیراز، اهواز، اراک، کرج، تبریز، مشهد و تهران است، تردد کند مشمول جریمه خواهد شد.
بنا به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، این قانون شامل خودروهای عمومی نمی‌شود و  دولت حمل و نقل عمومی را در داخل شهرها مستثنی کرده است و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق وزارت کشور و شهرداری‌ها پیگیری می‌شود.
طبق آمار بدست آماده از سال ۱۳۷۷تا پایان سال ۱۳۹۵ ،  چهارصد و دو هزار و ۲۵۹ نفر براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند. همچنین در سال گذشته ۴میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۰۷ نفر  بر اثر سوانح رانندگی دچار مصدومیت و نقص عضو شدند.

بنا بر اعلام پزشکی قانونی ۴۳ نفر روزانه در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که از این تعداد ۵۰ درصد در سر صحنه و ۵۰ درصد در بیمارستان فوت می‌شوند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی پزشکی قانونی از سال ۸۴ تا پایان سال ۹۴، بیست و هفت  هزار و۷۰۰ نفر جان باختند. در پایان سال ۹۵ این تعداد به ۱۶ هزار نفر رسید بنا به گفته رئیس پلیس راهور ناجا اگر چه آمار تلفات جاده‌ای در حدود ۱۲هزار نفر کاهش داشته اما هنوز رضایت‌بخش نیست و باید در فکر راهکارهایی برای به حداقل رساندن تلفات ناشی از این حوادث بود.سرعت زیاد، بی‌احتیاطی رانندگان و کیفیت جاده‌های در این کشور از مهمترین دلایل تصادفات جاده‌ای است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More