شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برخورد پلیس با خودروهای دارای نماد موادمخدر

 

تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی ناجا از پلیس راهور خواست تا با خودورهایی که برچسب و نمادهای موادمخدر برروی خودروهای خود نصب می‌کنند، برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مهری با اعلام این خبر گفت: «برخی از برچسب‌های نصب‌شده دارای معنا و محتواهای نامناسب هستند که نه‌تنها پیام آموزشی به مخاطب نمی‌دهند، بلکه نوعی تبلیغ مواد مخدر به‌حساب می‌آید».

او در ادامه تشریح کرد: «وجود برخی از این برچسب‌ها، دید راننده را محدود کرده و باعث تصادف خواهد شد. وجود برخی تزئینات خودرویی باعث می‌شود شعاع نور و همچنین نور چراغ‌ها تحت تأثیر قرار گیرند و باعث تخلفات جاده‌ای شوند».

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به دودی کردن شیشه‌‌های ماشین ازسوی برخی رانندگان گفت: « دودی‌کردن شیشه، دارای استاندارد است؛ درنتیجه، ما از پلیس اماکن خواسته‌ایم با اصناف هماهنگی‌های لازم را داشته باشند و شیشه‌ی خودروها را براساس استاندارد موجود، دودی کنند».

مهری درخصوص این استاندارد گفت: «شیشه‌ی دودی باید به‌گونه‌ای باشد که امکان رؤیت داخل ماشین وجود داشته باشد. در غیر این صورت، این تخلف محسوب و با راننده‌ی متخلف، برخورد قانونی خواهد شد».

چندی پیش نیز، مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از برخورد با خودروها و فروشندگان البسه‌‌ی دارای استیکر و نمادهای موادمخدر، همچون ماری‌جوانا و ... خبر داده بود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا، با اشاره به البسه و اقلام تزئینی که چنین نمادهایی روی آن چاپ شده، گفته بود: «این موضوع را نیز با اصناف و پلیس اماکن مطرح کرده و قطعاً با چنین مواردی نیز برخورد خواهد شد».
به گفته‌ی زاهدیان، برخورد با افرادی که ناآگاهانه اقدام به این کار می‌کنند، در دفعات نخست، به‌شکل ارشادی است؛ اما قطعاً میان چنین فردی با افرادی که با هدف ترویج و اشاعه‌ی مصرف مواد مخدر، دست‌به چنین اقدامی می‌زنند، تفاوت وجود دارد؛ ضمن اینکه فروشگاه‌ها نیز باید بدانند که عرضه‌ی چنین نمادهایی ممنوع و غیرقانونی است.
این روزها در ویترین فروشگاه‌ها می‌توان تی‌شرت و مانتوهایی را دید که روی آن‌ها نماد ماری‌جوانا طراحی شده است. علاوه‌بر این، در شهر هم جوانانی دیده می‌شوند که با لباس‌هایی منقش به همین طرح، در حال رفت‌ و آمدند. پلیس و برخی کارشناسان اجتماعی معتقدند که این افراد شناختی از این طرح ندارند و نمی‌دانند که این گیاه در جایگاه مواد مخدر قرار دارد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More