شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خالق سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت»: در بافت فرش ایرانی اشتباه می‌کنند، ما هم اشتباه کردیم 

دیوید بنیاف، از تهیه‌کنندگان سریال پرطرفدار «بازی تاج‌وتخت»، در توجیه لیوان قهوه استارباکس که به‌اشتباه در صحنه‌ای از قسمت چهارم فصل آخر این سریال ظاهر شده بود، آن را به گره اشتباه در «فرش ایرانی» تشبیه کرده است.

بنیاف و همکارش دن وِیس به‌جای اظهارنظر در مورد واکنش‌ها به این سریال تلویزیونی، درباره این لیوان اشتباهی که زبانزد شده است، به شوخی گفتند: «فکر می‌کنم در فرش‌ ایرانی هم رسم است که موقع بافت اشتباه‌ کوچکی بکنید. چرا که فقط خدا می‌تواند کارها را تمام‌و‌کمال انجام دهد. خب به‌گمانم در این مورد اشتباه از ما بود.»

در قسمت چهارم فصل آخر این سریال که اردیبهشت‌ماه سال جاری پخش شد، نکته‌‌ای که از دید بینندگان پنهان نماند لیوان قهوه‌ استارباکس بود که در گوشه سمت چپ صحنه فیلمبرداری جا مانده بود.

ظاهرا کسی لیوان قهوه‌اش را پیش از شروع فیلمبرداری از روی میز برنداشته بود و از چشم تمام اعضای گروه تولید نیز پنهان ماند.

ویس در ادامه صحبت‌های بنیاف گفت: «اصلا برای همین لیوان قهوه را آن‌جا گذاشتم… اعتراف آگاهانه و جمعی به کمال‌ناپذیری.» 

البته بنیاف در توجیه این گاف دلیلی منطقی نیز آورد و گفت: «آن‌قدر حواسمان به دنریس و جان اسنو بود که لیوان قهوه را آن وسط ندیدیم.»

او در ادامه افزود: «اول باورم نمی‌شد و بعد هم مایه خجالت بود. چطور لیوان قهوه را وسط صحنه فیلمبرداری ندیدیم؟ ولی بعد، دیگر فقط مضحک بود. فقط یک اشتباه است و حالا برایمان خنده‌دار است.»

ویس با اشاره به این‌که فصل هشتم این سریال در ۳۲ بخش نامزد جایزه امی شده است، گفت که این اتفاق در نوع خود بی‌سابقه است.

او اضافه کرد: «فکر می‌کردم فصل قبلی اوج سریال باشد و در بهترین حالت، پیش‌بینی می‌کردم تعداد جوایز دو سه تا کمتر از این باشد.» 

بنیاف هم گفت خبر نامزدی ده نفر از بازیگرها و تعداد زیادی از عوامل تولید برای جایزه امی از این جهت هیجان‌انگیز است که بهانه‌ خوبی است تا با هم جشن بگیرند و مست کنند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More