شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

كالبد شکافی دربی ۸۶ و اظهار نظرهای پس از بازی

 

دربی ۸۶ ایران در حالی به سود استقلال به پایان رسید که پرسپولیس هنوز با اختلاف پانزده امتیازی، در صدر قرار دارد. این بازی سوای نتیجه، حاشیه‌های زیادی نیز داشته است. سفر اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و دیدار با مقامات ورزشی و سیاسی از جمله حسن روحانی، ورود فان باستن ستاره سابق فوتبال هلند و مدیر توسعه فنی فیفا، گزارش‌هایی درباره بازداشت شماری از زنان پیش از ورود به ورزشگاه توسط نیروهای انتظامی و نیز اظهار نظرهای مربیان دو تیم آبی و قرمز‌ها.

 

  • برانکو: تنها یک اشتباه کردیم و باختیم

برانکو ایوانکوویچ بعد از شکست یک بر صفر تیمش مقابل استقلال گفت: «متاسفانه موفق نشدیم شادی مورد نظر را به هواداران هدیه کنیم. دربی همین است. یک اشتباه و سپس همه چیز عوض می شود».

با این حال برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از مربی گری برانکو در این بازی پرداختد. یکی از این کاربران برانکو را ترسو خواند.

 

 

  • شفر: پرسپولیس به شیوه «بزن زیرش» بازی کرد

وینفرید شفر، مربی استقلال نیز در کنفرانس خبر پس از بازی گفت که پرسپولیس در دقایقی از بازی به شیوه «بزن زیرش» بازی کرد. او افزود: «به تیمم تبریک می‌گویم. به خاطر شخصیت تیم، شور و شعف در فوتبال ایران، این فوتبال را دوست دارم. بازیکنانمان شاید مقداری برای این بازی عصبی بودند. در لحظاتی از بازی پرسپولیس با بازی بزن زیرش بازی می‌کردند، اما نمی‌دانستند که مدافعان خوبی داریم».

 

  • «بازداشت» زنان و واکنش‌ها

دقایقی پیش از بازی دربی ایران، دو خبرگزاری تسنیم و مهر، از بازداشت زنان پیش از ورود به ورزشگاه خبر دادند. اما سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور  این خبر را تکذیب کرده و گفت:‌ «بر اساس آخرین گزارش حدود ۳۵ نفر از بانوان که امروز برای مشاهده مسابقه فوتبال به ورزشگاه آزادی مراجعه کرده بودند، توسط ماموران نیروی انتظامی به محل مناسبی هدایت شدند».

این خبر با واکنش‌های برخی از کاربران روبرو شد و برخی به حمایت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها پرداختند. در این زمینه یکی از کاربران و فعال رسانه‌ای نوشته است: «من تا به حال برای دیدن فوتبال به آزادی نرفته‌ام، ولی روزی که بتونم با دختر جوانم بروم حتماً اینکار رو خواهم کرد. تمام تلاشم رو می‌کنم که تجربه این لذت شیرین را با هم داشته باشیم».

 

 

کاربر دیگری در همین زمینه نوشت:

 

 

  • رضایت جیانی اینفانتینو از دربی ایران  

رئیس فیفا که از جمله تماشاگران ویژه بازی بود، از تماشای دربی تهران ابراز رضایت کرد. جیانی اینفانتینو زمانی که از جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی خارج می‌شد به خبرنگاران گفت: «این یک دربی واقعی بود».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More