شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مرکز آمار: ۱۰هزار خانوار ایرانی در چادر زندگی می‌کنند

 

طبق گزارش مرکز آمار ایران، ۱۰هزار خانوار ایرانی در چادر، کپر، آلونک و زاغه زندگی می‌کنند.

بر اساس طرح آمارگیری از مصرف حامل‌های انرژی و ویژگی‌های محیط‌زیستی خانوارهای شهری سال ۹۵ مرکز آمار ایران، از ۱۸میلیون خانوار شهری حدود ۸میلیون خانوار در آپارتمان و ۱۰هزار خانوار نیز در سایر انواع واحدهای مسکونی مانند چادر، کپر، آلونک و زاغه زندگی می‌کنند.

این گزارش مرکز آمار ایران که روز یک‌شنبه ۲۷ اسفندماه‌ منتشر شده است، در حالی‌ست که چندی پیش نیز گزارشی در روزنامه شهروند با عنوان «زندگی در گور»، منتشر شد که درپی آن، موضوع «گورخوابی» بازتاب بسیار زیادی در رسانه‌های داخل و خارج ایران پیدا کرد.

عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی نیز وضعیت زندگی شهروندی در ایران را نامناسب دانست و گفت که حدود ۱۹میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند.

به‌طور کلی پس از گذشت ۴۰سال از عمر حکومت جمهوری اسلامی در ایران، افزایش گورخوابی، کلیه و جنین‌فروشی، فروش قرنیه، چشم و کبد یا کار کردن در معدن با حقوق ۸۰۰ هزار تومان، به‌نوعی نشان دهنده وضعیت فقر در ایران است.

 

  • ۸۰ درصد از جامعه ایران زیر خط فقر هستند

بر اساس گفته شهاب نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در جلسه علنی روز یک‌شنبه ۲۰ اسفندماه، ۸۰ درصد از ایرانی‌ها زیر خط فقرند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: «وزارت رفاه برای این‌که نمره خود را برابر سونامی فقر بالا ببرد، نرخ فقر را پایین کشید و معاون وزارت‌خانه در مصاحبه با روزنامه اعتماد، خط فقر را ۷۰۰هزار تومان اعلام کرد، تا با این نرخ، ربیعی تبدیل به قهرمان شود؛ این در حالی است که از نظر کارشناسان، خط فقر، ۲و نیم میلیون تومان است».

ازسوی دیگر، وجود ۴میلیون معتاد، ۶میلیون فارغ التحصیل بیکار و نرخ بیکاری ۱۱/۹ درصدی در کنار رکود اقتصادی سبب شده است تا هر روز بر جمعیت حاشیه‌نشینان ایران افزوده شود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More