شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار شورای شهر تهران نسبت به گودال مجاور برج میلاد

 

افشین حبیب‌زاده رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نسبت به انقضای زمان پایداری گود کنار برج میلاد هشدار داد.

به گزارش ایسنا، حبیب‌زاده با بیان لزوم پایدارسازی سریع گود برج میلاد تصریح کرد: گودی که در جوار سالن همایش‌های برج میلاد حفر شده در وضعیت اضطراری قرار دارد که باید هر چه سریع‌تر در این رابطه اقدامات لازم صورت بگیرد.
او در ادامه تشریح کرد: چندین سال است که از حفر این گودال می‌گذرد که آن‌زمان به روش نیلینگ (میخکوبی) پایدارسازی شد که در حال حاضر زمان پایداری آن منقضی شده و باید دوباره پایدارسازی شود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر با بیان اینکه متاسفانه از مدت زمان نگهداری سازه نگهبان نیلینگ عبور کرده‌ایم، گفت: «قرار بود در این گود هتل ساخته شود؛ اما به دلیل تغییر طرح، هنوز تغییرات به تأیید کمیسیون ماده پنج و شورای عالی معماری و شهرسازی نرسیده و نمی‌توان ساختمانی در این گود بنا کرد. لذا پیمانکار یا مالک که شهرداری است باید تا تأیید طرح،‌ نسبت به تقویت نیلینگ اقدام کنند.»
این گودال که به منظور ساخت ساختمان حفر شده بود در حال حاضر به دلیل موانع موجود امکان ساخت ساختمان وجود ندارد در نتییجه به دلیل قرار گرفتن این گودال در وضعیت اضطراری باید شهرداری هرچه سریع‌تر اقدام کند.

سال ۱۳۹۲همزمان با ساخت برج میلاد، در حدود دو هکتار زمین برای اجرایی‌کردن فاز دوم برج میلاد در نظر گرفته شد. براساس برنامه‌های درنظر گرفته شده قرار بود که مرکز تجارت جهانی با ۱۲۰هزار مترمربع، به همراه هتل ۵ ستاره با ۹۵هزار متر مربع و همچنین  مجموعه‌ی تجاری با ۶۳ هزار مترمربع زیربنا و پارکینگ ۱۷۰هزار متر مربعی در این فضا ساخته شود. گودالی به همین منظور کنده شد، اما بنا به دلایلی از همان سال تاکنون، این گودال به حال خود رها شد و ازآن‌جایی که عمر مفید نیلینگ، چهار سال است، این گود نیازمند مستحکم‌سازی است.
چندی پیش محمد مهدی تندگویان، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، از احتمال ریزش و یا کج شدن برج میلاد در پی عدم ایمنی گود مجاور هشدار داده بود.

به گفته‌ی تندگویان در حال حاضر تهران با یک گود پرخطری روبه‌روست که دقیقاً در کنار برج میلاد قرار دارد و بار برج، برروی این گود سنگینی می‌کند؛ به‌طوری‌که با اولین شکاف در گود، شاهد خواهیم بود که پایه‌های برج، مقاومت خود را از دست داده و برج به درون گودال ۴۰ متری سقوط خواهد کرد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، برج میلاد کج خواهد شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More