شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش وزارت کشور به ورود سپاه به حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی

 

سخنگوی وزارت کشور در واکنش  به اظهارات اخیر فرمانده سپاه محمد رسول الله مبنی بر ورود نیروهای سپاه و بسیج به  ۲۳ حوزه آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد:  «در بررسی به عمل آمده مشخص شد که تاکنون نیروی انتظامی تهران بزرگ از «هیچ» دستگاهی درخواست کمک و یا مشارکت برای مبارزه با این موضوع را نداشته است.»

سید سلمان سامانی، روز دوشنبه ۲۰ آذر، با تاکید بر اینکه« متولی این موضوع مطابق قانون و مصوبات شورای اجتماعی کشور نیروی انتظامی» است،گفت: «به صورت کلى راهکارهای قانونی پیش‌بینی شده که هر یک از دستگاه‌هایی که وظیفه انجام برنامه‌های شورای اجتماعی کشور در خصوص مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را دارند، مى‌توانند از همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها برای انجام وظایف قانونی خود استفاده کنند.»

این در حالیست که به گفته سخنگوی وزارت کشور تاکنون نیروی انتظامی از هیچ دستگاهی درخواست کمک و یا مشارکت برای برخورد با اراذل و اوباش و مبارزه با سرقت و مسایلی از این دست ارایه نداده است.

سخنگوی وزارت کشور به میزان حساسیت  مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرده و ضمن بیان «تاکید رهبر جمهوری اسلامی ایران در این حوزه» گفت: « سازمان امور اجتماعی، وظایف هر یک از دستگاه‌ها و اقداماتی که باید انجام دهند را بر اساس شاخص‌های قابل اندازه‌گیری، ابلاغ کرده و ضمن رصد و بررسی مستمر، گزارش کار دستگاه‌ها نیز اخذ می‌شود.»

سخنگوی وزارت کشور با «مطلوب توصیف کردن مسیر حرکت شورای اجتماعی در این حوزه»، آن را برخلاف عقیده برخی کارشناسان متخصص، مسیری کاملا صحیح عنوان کرده و افزود:« مسایل اجتماعی، مسایلی نیست که انتظار داشته باشیم، آثار و نتایج اقداماتی که صورت می‌گیرد، به سرعت و به صورت ملموس در جامعه قابل مشاهده باشد. با این وجود اما اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها، هماهنگی‌ها و سیاستگذاری‌هایی که اکنون در حال انجام است، موجب می‌شود؛ دستگاه‌ها اقدامات پراکنده نداشته و بعضا اقدامات یکدیگر را خنثی نکنند.»

سامانى با اشاره به اینکه «پاسخ خواهی از دستگاه‌ها از سوی وزارت کشور به جد در دستور کار است،» تاکید کرد: «از طرف دیگر جلسات صرفا، جلساتی نیست که موضوع بصورت تئوریک و نظری مورد مباحثه قرار گیرد؛ بلکه محلی است برای دریافت گزارش اقدامات عملی و ابلاغ برنامه‌های آینده.»

سرتیپ محمدرضا یزدی روز یکشنبه ۱۹ آذر در جلسه علنی شورای شهر تهران به« شناسایی ۲۳ آسیب اجتماعی در پایتخت توسط سپاه و بسیج» اشاره کرده و گفت:«در حال حاضر گشت‌هایی در تهران به منظور جلوگیری از «سرقت» و  مقابله با « اراذل و اوباش» راه اندازی شده است.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More