شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وعده‌ی تأسیس شهر گردشگری ازسوی رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی

 

علی اصغر مونسان، رئیس «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» در دولت دوازدهم، از ساخت شهر گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی اصغر مونسان، دوشنبه ۳۰ مرداد، در جلسه‌ی معارفه‌ی خود، با اشاره به این مسأله که صنعت گردشگری را می‌توان به‌عنوان مکمل‌ اقتصاد دانست، تصریح کرد: «با کشف کلان‌شهرها و همچنین شهرستان‌هایی که مستعد ظرفیت گردشگری هستد، می‌توانیم شهرگردشگری یا شهر ایده‌آل ایجاد کنیم».

او درباره‌ی خصوصیات این شهرها توضیح داد: «یک شهر، زمانی ایده‌آل است که تمامی زیرساخت‌ها و استانداردهای لازم را برای گردشگرانی که برای بازدید به این شهرها می‌آیند، داشته باشد». او در ادامه تصریح کرد: «این ویژگی‌ها را سازمان‌های مربوط باید در برنامه‌های اصلی خود بگنجانند».

به گفته‌ی رئیس سازمان میراث فرهنگی، در هنگام  ایجاد شهرهای گردشگری، باید به محورهای توسعه‌ی اقتصادی و اشتغال نگاه ویژه داشت و توسعه‌ی مراکز خدماتی و همچنین فروش صنایع‌دستی را با قطب‌های گردشگری مرتبط دانست.

او با بیان این نکته که ترمیم و کیفیت حمل‌ونقل عمومی، از مهم‌ترین مسؤولیت‌های سازمان‌های شهری است، خاطرنشان کرد: «همه‌ی اجزا و ارکان سازمان موظفند که با حمل‌ونقل ریلی و دریایی، مناطق نمونه‌ی گردشگری را جهت جذب گردشگران خارجی آماده کنند».

مونسان، اصلاح نظام پرداخت در فضای گردشگری بین‌المللی و طراحی سیستم کارآمد جایگزین را از برنامه‌های خود دانست و گفت: «تمرکز بر انواع مختلف گردشگری، اعم از گردشگری مذهبی و تورهای تخصصی، ساماندهی و بهبود وضعیت مراکز اقامتی و مقاصد گردشگری و همچنین، ایجاد اماکن اقامتی جدید، با تأکید بر سرمایه‌گذاری‌ خارجی در بخش هتل‌سازی و کمپ‌های استاندارد، از مواردی است که باید به آن نگاه ویژه داشت».

او همچنین عنوان کرد: « ایجاد ظرفیت‌های جدید در هتلینگ، افزایش امنیت در فضای گردشگری و مهم‌تر از همه، تثبیت جایگاه ایران به‌عنوان مقصد گردشگری و برندسازی در جهان نیز باید در دستور کار قرارگیرد».
رئیس «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»، با اشاره به اشتغال‌زایی در بخش گردشگری گفت: «لازم است همین‌جا اعلام کنم که بهره‌مندی از نیروهای جوان و خلاق کشور، خودکفایی اقتصادی و درآمدزایی و همچنین بهره‌مندی از خدمات و  توانمندی‌های بخش خصوصی از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که باید در این سازمان به حالت اجرایی درآید».

به گفته‌ی این عضو جدید سازمان میراث فرهنگی، توسعه‌ی گردشگری، داشتن شرایط خوب فرهنگی، تاریخی و مذهبی از اساسی‌ترین پایه‌های توسعه‌ی کشور است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از این پس تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در این چارچوب انجام خواهد داد.

یکشنبه ۲۲ مرداد، حسن روحانی، در حکمی، علی‌اصغر مونسان را به‌عنوان «معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب کرد. او جانشین زهرا احمدی‌پور شد.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More