شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پرونده حضور زنان در ورزشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

زهرا آیت‌الهی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده از ارجاع پرونده حضور زنان در ورزشگاه‌ها به شورای عالی انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آیت‌الهی روز شنبه ۲۹ مهرماه در شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده، با اشاره به جلساتی که از سه شنبه ۱۸ مهر، به ریاست وی و حضور اعضای این شورا برای تصمیم گیری در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها برگزار شده بود، به رویکرد‌های مثبت ایجاد شده در این خصوص اشاره کرد.

آیت‌الهی با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: سوالاتی همچون میزان تمرکز بر روی قهرمانی ورزش زنان و حضور مردان در این مسابقات به عنوان تماشاگر، از پیچیدگی‌های موجود در این جلسه بوده است.

او گفت: با دیدگاه‌های متفاوتی که اعضای شرکت کننده در این جلسه داشتند و پیچیدگی‌های موجود در این زمینه ما به این نتیجه رسیدیم که تصمیم‌گیری برای حل این موضوع آن‌قدرها هم ساده نیست.

آیت الهی همچنین با اشاره به ابعاد مختلفی که در این زمینه وجود دارد گفت: نمی‌توان این موضوع را تنها از یک زاویه دید و در جلسه‌ای که هفته آینده برگزار خواهیم کرد، این موضوع را به مصوبه‌ای قطعی خواهیم رساند.

او با تاکید بر تجربه‌های موجود از رفتارهای ناهنجار پس از اتمام مسابقات ورزشی و برخوردهای تهاجمی تماشاگران، آسیب‌های وارده به زنان نیز جزو چالش‌های این مساله می‌شود گفت : برای اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌ها حتما باید زیرساخت‌های لازم مثل سالن های مناسب و وسایل حمل و نقل ایمن برای تسهیل رفت و آمد زنان وجود داشته باشد.

چندی پیش، شهیندخت ملاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری نیز در گفت‌وگویی زنده در تلویزیون ایران، حضور زنان در ورزشگاه‌ها را  در صدر مطالبات زنان دانست و تصریح کرد: «ما هیچ وقت نخواسته‌ایم که بی در و پیکر، در همه ورزشگاه‌ها برای زنان باز شود. بلکه معتقدیم که حضور زنان در ورزشگاه‌ها باید با وجود امنیت و رعایت اصول مذهبی، شرعی، عرفی و قانونی فراهم شود».

در میان این مسائل، چگونگی پوشش زنان در ورزش‌هایی که پوشش مردان در آن رشته ورزشی، حداقل پوشش است نیز مطرح شد.  

این جلسه به دلیل پایان زمان آن موفق به ارائه دیدگاه‌های همه اعضا نشد و همچنین نمایندگان مجلس نیز فرصت نکردند در این زمینه اظهار نظر کنند.

آیت‌الهی اظهار داشت که پس از شنیدن نظرات سایر اعضا و رسیدن به نتیجه نهایی آن را به اطلاع همه دستگاه‌ها می‌رسانیم.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More