شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کم شدن تعداد ازدواج‌ها و بالا رفتن سن ازدواج در اروپا و آمریکا

 

خبرگزاری بلومبرگ(Bloomberg)، امروز یکشنبه ۸ مرداد، در گزارشی می‌نویسد اگر در تعجب‌اید که چرا این روزها کمتر به جشن عروسی دعوت می‌شوید، نگران نباشید. در آمریکا و اروپا، تعداد عروسی‌ها به‌طور بی‌سابقه‌ای کم شده‌ است و در مواردی هم که مهمانی برگزار می‌شود، تعداد کمی دعوت می‌شوند.

در این گزارش درباره‌ی تغییرات اجتماعی در غرب آمده است: «فکر نکنید شما تنها کسی هستید که مدت‌هاست دیگر در آخر هفته‌ها برای رفتن به مهمانی عروسی دوستان و خویشاوندانتان دعوت نمی‌شوید؛ تعداد بسیار کمتری از آمریکایی‌ها و اروپائیان این روزها عروسی می‌کنند و آنهایی هم که حلقه به دست می‌کنند، تنها تعداد معدودی را به مراسم ازدواج خود دعوت می‌کنند.

در آمریکا، سال گذشته میانگین سن دخترانی که عروس شدند، ۲۸سال و مردانی که داماد شدند، ۳۰ سال بوده است. این ارقام، ده سال پیش ۲۵ و ۲۷ بودند. زوج‌ها اینک مدت طولانی‌تری را از فاصله‌ی آشنایی تا ازدواج، با یکدیگر به‌سر می‌برند.

جامعه‌شناسان آمریکایی یکی از علل مهم این پدیده را وجود بحران‌های اقتصادی می‌دانند و معتقدند که تعداد ازدواج‌ها در سال‌های آتی، حتی از این هم کمتر خواهد شد.

در کشورهای اروپایی نیز این پدیده بیشتر به شکل دیگری دیده می‌شود که در آن زوج‌ها، بدون ازدواج با یکدیگر، صاحب فرزند هم می‌شوند، اما پس از سال‌ها هنوز با یکدیگر ازدواج نکرده‌اند.

در آمریکا، سال گذشته دو میلیون و ۱۶۲هزار ازدواج صورت گرفته که تعداد آن، نیم درصد از سال گذشته کمتر بوده است. بیش از ۳۱۰هزار کمپانی ویژه‌ی برگزاری عقد و عروسی در آمریکا فعالیت می‌کنند که اکنون، تعدادی از آنها در حال ورشکستگی‌اند.

آنیا کوهن، کارشناس امور جمعیتی در «سازمان تحقیقات بازار» (Ibis World) می‌گوید: «حتی رقابت این شرکت‌ها در دادن تخفیف‌های ویژه برای انجام مراسم عروسی و پذیرایی، زوج‌های جوان را به ازدواج تشویق نمی‌کند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More