شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۲۱۴کشته و ۲۵۰۴ زخمی تاکنون / کمبود آمبولانس در مناطق زلزله زده

 

زلزله هفت ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه، تا کنون بیش از ۲۱۴نفر کشته و  ۲۵۰۴ زخمی نفر زخمی در برداشته است.
فرهاد تجری، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس ایران، با تایید تعداد کشته شدگان گفت: "با توجه به شدت وقوع زلزله، فقط در شهرستان سرپل‌ذهاب تاکنون فوت ۱۰۰ نفر  گزارش شده است".
به گزارش تسنیم، در پی ریزش سقف و نمای بیمارستان سرپل‌ذهاب​ که باعث تخریب فضای داخلی بیمارستان شد، گروه نجات توانست تمامی مصدومان، بیماران، پرسنل پزشکی بیمارستان  را از زیر آوار خارج کرده و در محوطه بیمارستان درمان کنند. به گفته تجری، مصدومانی که نیازمند اقدامات تخصصی باشند به مرکز استان کرمانشاه اعزام می‌شوند.
از سوی دیگر به دلیل تخریب بیمارستان سرپل ذهاب، بخشی از مصدومان این شهر و مجروحانی از شهرستانهای دالاهو و ثلاث باباجانی نیز به بیمارستان اسلام آباد غرب منتقل شدند.
اگر وضعیت فعلی همچنان تداوم داشته باشد این بیمارستان توانایی کافی برای مداوای مصدومان را ندارد و تنها، با اعزام مصدومان به مرکز استان می توان از افزایش تلفات زلزله جلوگیری کرد و اعزام نیز، به آمبولانس نیاز دارد.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، در بازدیدی که دقایقی پیش از بیمارستان اسلام آباد غرب داشت، دستور اعزام آمبولانس برای انتقال مصدومان به مرکز استان را داد.

 

  • کمبود آمبولانس مهمترین مشکل در مناطق زلزله زده

در حال حاضر مهمترین مشکلی که در مناطق زلزله زده عنوان شده، کمبود آمبولانس است. مرتضی سلیمی رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این رابطه عنوان کرد: "در تلاشیم تا سریعا مشکل برطرف شده و آمبولانس به تعداد کافی به منطقه اعزام شود".

 

  • دستور ویژه فرمانده سپاه برای امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور

رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران نیز اعلام کرد که با دستور ویژه فرمانده کل سپاه، مجموعه یگان های سپاه در استان کرمانشاه و ایلام به سرعت برای امداد رسانی به زلزله زدگان اقدامات لازم را انجام داده اند.  
آقای شریف در این رابطه توضیح داد:  "با دستور ویژه فرمانده کل سپاه پس از وقوع زلزله شدید در اِزگله کرمانشاه، مجموعه یگان های سپاه در استان کرمانشاه و ایلام به سرعت به کمک برای امداد رسانی زلزله زدگان شتافتند.
این مقام نظامی از صدور مجوز برای برقراری بیمارستان‌های صحرایی خبر داد و اعلام کرد که  دستور لازم برای همکاری سپاه‌های استان‌های مجاور صادر شده است .
 

  • مدارس "سنندج، سقز، بانه، مریوان، سروآباد و بیجار" تعطیل شد‌

علیرضا منتشلو، مسئول روابط عمومی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان کردستان نیز ازتعطیلی مدارس این استان خبر داد. به گفته او با تصمیم ستاد مدیریت بحران و تایید فرمانداران، تمامی مدارس شهر و روستای شهرستان سنندج، سقز، بانه، مریوان، سروآباد و بیجار، روز دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه تعطیل شدند.

 

  • پادگان‌ها، بیمارستان صحرایی و بالگردهای هوانیروز ارتش در اختیار مردم  ‌

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی، سخنگوی ارتش درباره کمک های صورت گرفته گفت: "تجهیزات و نفرات مستقر ارتش در غرب کشور با دستور فرمانده کل ارتش در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت".
بنا به گفته تقی خانی، در حال حاضر پادگان‌های الله‌اکبر و ابوذر و بالگردهای هوانیروز ارتش،  اورژانس‌‌های ارتش در منطقه و دو بیمارستان صحرایی در اختیار مردم و ستاد مدیرست بحران قرار دارد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More