شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آماده‌باش نیروهای امداد و نجات در پی زلزله‌های پیاپی بامداد سه‌شنبه در تبریز

درپی وقوع زلزله‌های پیاپی در تبریز طی بامداد سه‌شنبه، بسیاری از مردم این شهر ساعاتی را در بیرون از منازل خود گذراندند و مقام‌های مسئول در آذربایجان شرقی گفتند که این زلزله‌ها خساراتی نداشته است.

زلزله‌ نخست به بزرگی ۴/۲ ساعت سه و سیزده دقیقه بامداد سه‌شنبه تبریز و مناطقی از استان آذربایجان شرقی را لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون این زلزله را ۱۸ كيلومتری تبریز در عمیق هشت کیلومتری زمین اعلام کرد.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی با اعلام اینکه هلال احمر و دیگر دستگاه‌های امدادرسانی به حالت آماده‌باش در آمده‌اند، گفت که تاکنون خسارتی از این زلزله گزارش نشده است.

با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که گروهی از مردم تبریز بامداد سه‌شنبه پس از وقوع زلزله اول از منازل خود بیرون آمده و ترجیح دادند تا شب را در فضای باز پارک‌ها یا در خودروهای خود سپری کند.

مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد که بامداد سه‌شنبه بعد از وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۴/۲ در هجده کیلومتری تبریز، پنج زلزله دیگر نیز در این منطقه رخ داد.

پنج زلزله بعدی به ترتیب با بزرگی ۳/۲، ۲/۷، ۳، ۲/۶ و ۲/۵ از سوی مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران ثبت شدند که در عمق ۸ تا ۴ کیلومتری زمین رخ دادند.

علی شهودی، مدیر روابط عمومی هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: «درپی وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۴/۲، تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق مختلف تبریز اعزام شدند.»

شهرداری تبریز نیز اعلام کرد که نیروهای آتش‌نشانی در همه ایستگاه‌های این شهر برای امدادرسانی احتمالی به حالت آماده‌باش در آمدند.

محمدباقر هنربر، مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی، درپی وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۴/۲ در تبریز، گفت: «تاکنون گزارشی از میزان خسارت‌های احتمالی اعلام نشده و تیم‌های هلال احمر و اورژانس به روستاهای اطراف تبریز اعزام شده‌اند تا خسارت‌های احتمالی را بررسی و در صورت نیاز امدادرسانی کنند.»

میرعلی آقاسیدی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، نیز گفت که درپی وقوع زلزله‌های پیاپی، نیرو‌های این جمعیت در آماده‌باش به‌سر می‌برند.

آقاسیدی افزود که  از طریق هلال احمر تبریز با دهیاری‌ها و خانه‌های هلال در مراکز دهستان‌ها در ارتباط هستیم و تاکنون خسارتی در اثر زلزله تبریز گزارش نشده است.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More