شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۳۷ مجروح در پی انفجار فروشگاه هایپراستار در شیراز

 

ساعت ۴۵ دقیقه‌ی بامداد امروز، شنبه ۱۳ خرداد، انفجار مهیبی  که دلایل آن هنوز مشخص نیست، مجتمع فروشگاهی هایپراستار در خیابان نصر شیراز را تخریب کرد.

شدت انفجار به‌حدی بود که صدای آن در بیشتر مناطق شرقی و مرکزی شهر شیراز شنیده شد و دیوارهای این فروشگاه در اثر انفجار فروریخت.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، زبانه‌های آتش و دود از فاصله دو کیلومتری محل حادثه دیده می‌شد و در همین حال، خودروهای امدادی با حضور در محل حادثه به خاموش کردن آتش پرداختند.

یکی از ساکنان ساختمان «فرهاد» در بلوار نصر شیراز که انفجاردر فروشگاه هایپرمارکت، در طبقه همکف آن روی داد، گفته که پس از انفجار مهیب نخست، صدای انفجارهای خفیف‌تر نیز در محل حادثه شنیده شده است.

محمدرضا عالی‌منش، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان فارس، در ارتباط با این حادثه گفت: «۱۰ دستگاه آمبولانس به‌همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی به مجروحان اعزام شده‌اند و مصدومان را به بیمارستان‌های شهید فقیهی و شهید رجایی برده‌اند».

وی با بیان این که حال هیچ یک از مصدومان حادثه وخیم اعلام نشده است، افزود: ۲۰« تن نیز در محل حادثه درمان شدند».

رئیس اورژانس فارس اظهار کرد: هم‌اینک ساختمان به‌طور کامل تخلیه شده و به‌نظر نمی‌رسد تعداد مجروحان افزایش پیدا کند.

شدت انفجار ساختمان در بلوار نصر شیراز به‌حدی بود که دیوارهای این فروشگاه بزرگ فروریخت و  موج انفجار به مغازه‌ها و منازل نزدیک، خسارت وارد کرد؛ خرده‌شیشه‌های فروریخته در اثر انفجار، تا فاصله حدود ۳۰ متری محل حادثه پخش شده‌ است.

واحدهای تجاری و مسکونی مجاور ساختمان حادثه‌دیده در بلوار نصر شیراز نیز در اثر موج انفجار دچار خسارت شدند و برق مناطق همجوار از لحظه حادثه قطع شد.

براساس گزارش‌ها، حوالی ساعت یک و سی دقیقه بامداد، تلاش امدادگران برای خاموش کردن کامل آتش و ایمن‌سازی محل حادثه پایان یافته است.

گفته می‌شود که در مجاورت محل انفجار، یک زمین خالی از سکنه وجود دارد و این وضعیت، میزان خسارت حادثه را کاهش داده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More