شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هجوم ریزگردها بار دیگر مدارس خوزستان را تعطیل کرد

 

در پی هجوم دوباره‌ی ریزگردها و خروج هوا از حالت سالم در بسیاری از شهرهای استان خوزستان،  مدارس و مراکز آموزشی تعطیل شدند.
به گزارش رسانه‌های داخلی، هجوم ریزگردها به استان خوزستان از صبح امروز، دوشنبه، ۴ اردی‌بهشت آغاز شده و بنابر اعلام هواشناسی تا فردا ادامه خواهد داشت.
شهریار عسکری، مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، با اشاره به پیش‌بینی ورود این توده‌ی ریزگردها از عراق از چند روز پیش، گفت که این توده از غرب وارد استان شده و اکنون ضلع غربی خوزستان را دربرگرفته است.
عسکری اعلام کرد که اکنون غلظت ریزگردها در بعضی مناطق مانند شادگان تا ۶ برابر حد مجاز رسیده است. او میزان ریزگردها را در هوای اهواز، ۳ برابر حد مجاز، در دشت‌آزادگان، ۳/۵ برابر حد مجاز و در آبادان و خرمشهر حدود ۵ برابر حد مجاز اعلام کرد.

در این راستا، اداره‌کل بحران استانداری خوزستان، تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی را برعهده‌ی فرمانداران شهرستان‌ها گذاشت. فرمانداران شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر، باوی و حمیدیه و کارون با اعلام این موضوع که میزان ریزگردها به دلیل موج جدید، در حال افزایش است، تمامی مدارس و آموزشگاه‌ها را در نوبت بعدازظهر تعطیل اعلام کردند.
ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان، دانشگاه‌های اهواز را نیز در نوبت عصر امروز تعطیل اعلام کرد.

هجوم ریزگردها به استان‌های جنوبی ایران، چندین سال است که به بزرگ‌ترین مشکل زیست‌محیطی این منطقه تبدیل شده است. بهمن‌ماه سال گذشته، طوفان ریزگردها موجب قطع آب و برق و مشکلات فراوان در بسیاری از شهرهای خوزستان شد. در پی تجمعات اعتراضی مردم این استان با خواست رسیدگی به این مسأله، بسیاری از مسؤولان دولتی به این استان سفر کردند و قول بهبود وضعیت را دادند.
معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست هم امروز خبر از مذاکرات ایران و عراق در هفته‌ی گذشته برای اجرایی‌شدن اولین گام در مقابله با ریزگردها خبر داده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More