شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آزمون و قوچان نژاد درمیان ۱۰ بازیکن برتر فوتبال آسیا

 

مجله فورفورتو ۱۰ بازیکن برتر فوتبال قاره کهن درسال ۲۰۱۷ را اعلام کرد که سردار آزمون و رضا قوچان  نژاد در رده های چهارم و هفتم جای دارند.

مجله معتبر فورفورتو اسامی ۵۰ بازیکن برتر فوتبال قاره آسیا درسال جاری میلادی را اعلام کرد که در فهرست یک تا ده، دو مهاجم تیم ملی ایران با قرارگرفتن در مکان چهارم و هفتم از جایگاهی بسیار مستحکم برخوردارند.

فورفورتو درباره سردار آزمون مهاجم تیم روستوف روسیه نوشت:آزمون که به مسی ایرانی‌ها شهرت یافته ودرمقاله چندی پیش یوفا با زلاتان ابراهیموویچ مقایسه شد یکی از پدیده‌های فوتبال جهان در حال‌ حاضر محسوب می‌شود.

گفته می‌شود این مهاجم ۲۲ ساله از تیم‌هایی همچون لیورپول، آرسنال، ویارئال، مارسی و بورسیادورتموند پیشنهاد داشته و به زودی در تیمی بزرگ به میدان خواهد  رفت.

به نوشته فورفورتو، سردار آزمون که مانند علی دایی اسطوره فوتبال ایران عملکرد خوبی در تیم‌ ‌ملی این کشورداشته است، به صورت قرضی ابتدا از روبین کازان راهی روستوف شد و در ادامه‌ قراردادش را با این تیم قطعی کرده است.

آزمون همچنین توانست دو گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر برساند. یکی از گل‌های او برابر بایرن مونیخ بود که بسیار معروف شد، چرا که  تیم او توانست بایرن مونیخ را شکست دهد. دز صورتی که  آزمون یک سال دیگر در روستوف بماند شاید پیشنهاد بیشتری را دریافت کند.

در سال ۲۰۱۶ سردار آزمون توانست هشت گل در رده ملی به ثمر برساند.

در مطلب فورفورتو درباره رضا قوچان نژاد که در رده چهارم این فهرست قرار دارد، آمده است:رضا قوچان‌نژاد توانست در سال۲۰۱۷ عملکرد خوبی از خود نشان بدهد و درتیم هیرنفین هلند برای کسب آقای گلی در لیگ برتر این کشوربجنگد. این مهاجم ایرانی با گل‌های متعددی که در این سال از خود به ثمر رساند، باعث شد تیمش برای کسب سهمیه اروپایی رقابت کند که البته به این مهم دست پیدا نکرد.

به نوشته فورفورتو، قدرت تمام کنندگی او در این فصل لیگ هلند زبان‌زد بود. او در هفت بازی تیمش موفق شد پنج گل به ثمر برساند و در مجموع رقابت‌های هلند نیز توانست ۱۹ گل به ثمر برساند تا یکی از بهترین گلزنان این فصل در لیگ‌های معتبر اروپایی قرار داشته باشد.

فورفورتو درپایان نوشت:قوچان نژاد با نمایش خوب خود نشان داد که شایسته حضور در بین ۱۰ بازیکن برتر سال آسیا است.

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More