شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کی‌روش: زیر چتر دیکتاتوری کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم

 

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال از برنامه ریزی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شدت انتقاد کرد و گفت:«باید از جنتملن ایرانی که نایب رئیس ای اف سی است درباره برنامه ریزی لیگ قهرمانان  آسیا بپرسید.

کی‌روش، امروز سه‌شنبه، هجدهم اردیبهشت درحاشیه برگزاری تمرین تیم ملی در گفتگو با خبرنگاران در ابتدا اظهار داشت:«مهمترین موضوع فعلی بحث سلامتی دوست عزیزم فرگوسن است. امیدوارم او هر چه زودتر به بهبودی برسد، نوع جنگیدن او با این بیماری و حمایتی که خانواده‌اش انجام داده است را تحسین می‌کنم، امروز خبرهای خوبی دراین باره شنیدیم که حال او بهتر است».

وی درادامه درخصوص تمرینات تیم ملی گفت:«ما الان با تیم ملی برای حرکت در مسیر آماده‌سازی جهت حضور در جام‌جهانی صحبت می‌کنیم. اگر این شرایط تفاوت و سئوالی را برای مسئولان ورزشی ایران ایجاد نمی‌کند چرا من را باید تحت تأثیر قرار دهد. با کمال احترام و خضوع می‌گویم بازیکنانی که در لیگ داخلی ایران مشغول فعالیت هستند به آماده‌سازی خاصی برای رسیدن به آمادگی جهت حضور در جام‌جهانی نیاز دارند. این نظر خاضعانه من است».

سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد:«اگر فدراسیون و مسئولان ورزش کشور با این موضوع موافق نیستند دیگر من هم موافقتی با آن ندارم و باید این مسأله را پذیرا باشیم».

کی روش درخصوص برگزاری مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان و حضور سه تیم ایرانی دراین رقابت‌ها اظهارداشت: «ما وفدراسیون فوتبال نسبت به برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص لیگ قهرمانان اعتراض کردیم، اما آن‌ها اهمیتی به این موضوع ندادند. به واقع ما زیر چتر دیکتاتوری ای اف سی هستیم. شما خبرنگاران باید از جنتلمن ایرانی که نایب رئیس ای اف سی است درباره برنامه ریزی لیگ این نهاد ورزشی سئوال بپرسید».

وی ادامه داد:«در چهارسال گذشته پیشرفت خوبی داشتیم، جام‌جهانی مسابقاتی در سطح بالا است. با کمال احترام همیشه گفته‌ام ۹۹ درصد افرادی که صحبت می‌کنند مقابل اسپانیا و پرتغال بازی نکردند. من پرتغال، رئال و منچستر را تمرین دادم و سرعت آنها را دیده‌ام، این سرعت با لیگ داخلی ما فرق دارد. وقتی شما بازی رئال را از تلویزیون می‌بینید شاید فکر کنید سرعت بازی کم است اما این‌طور نباشد. باید این مسأله را از نزدیک مشاهده کرد. شاید پسر من هم بتواند گاهی در پلی‌استیشن بارسلونا را شکست دهد».

کارلوس کی‌روش چندی قبل و در کنفرانس خبری بعد از بازی دوستانه با الجزایر به صراحت اعلام کرد که بازیکنان داخل ایران از آمادگی لازم برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ برخوردار نیستند و خواستار حضور آن‌ها در تمرینات تیم ملی تا آغاز جام جهانی شد؛ این خواسته با انتقاد تند برخی از سرمربیان لیگ برتری از جمله برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس، مواجه شد.

تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه دوم موسوم به گروه مرگ با تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش هم‌گروه است و در نخستین دیدار خود روز جمعه، بیست و پنجم خردادماه به مصاف تیم ملی مراکش می‌رود.



 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More