شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
جدیدترین اظهارنظر کارلوس کیروش و حمله شدید او به رئیس فدراسیون فوتبال ایران

تیم ملی گروگان قطر بود

کارلوس کی‌روش، سرمربربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با خبرگزاری‌های ایران حملات تندی را متوجه مهدی، تاج رییس فدراسیون فوتبال این کشورکرد و ضمن تاید شکایت از فدراسیون فوتبال اعلام گفت که شخص مهدی تاج باعث بروز این اتفاق شده است.

کی‌روش در این گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، تیم ملی را در اردوی کمپ اسپایر، گروگان تیم ملی قطر دانسته و به نکاتی درباره بودجه فیفا اشاره کرده است. او که سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال کلمبیاست،گفت: «از این تصمیم خیلی تاسف می‌خورم چرا که بعد از ۸ سال حضور و تعهدی که در تیم ملی ایران برای شادی و رضایت مردم و شناخته شدن در عرصه جهانی فوتبال داشتم، مجبور شدم شکایت کنم. این شکایت به خاطر و نتیجه این مواردی بود که در ادامه به آن اشاره می‌کنم.»

کی‌روش خلف وعده رئیس فدراسیون فوتبال ایران را مهم‌ترین دلیل عصبانیتش برشمرد و تاکید کرد: «به خاطر این حقیقت که آقای تاج احترامی برای حرفهایش قائل نبود و پشت حرف‌ها و افتخاراتی که کسب شد خود را پنهان کرد. در واقع آقای تاج یکی از اصلی‌ترین قول‌های خودش را که به ما وعده داده بود، زیر پای گذاشت و آن قول این بود که او از بودجه فیفا برای جام جهانی برای دلایل دیگری به جز تیم ملی، آمادگی برای جام ملت‌های آسیا و حمایت‌های مالی از مربیان و بازیکنان استفاده نخواهد کرد. متاسفانه او خلاف این وعده عمل کرد.»

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد به دلیل اینکه تاج نتوانست تعهدات و گفته‌هایش را به او، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال، محمود اسلامیان و بازیکنان تیم ملی عملی کند «اعتماد و اعتبار خود را از دست داد».

کی‌روش ضمن انتقاد شدید از اردوی کمپ اسپایر، تیم را گروگان تیم ملی قطر قلمداد کرد و گفت: «به خاطر این حقیقت که آقای تاج ضمانت ها و وعده هایی که به همه داد را زیر پای گذاشت و برنامه‌ها و اهداف تیم ملی فوتبال ایران را خدشه‌دار کرد و باعث شد تا تیم ملی فوتبال ایران گروگان اهداف تیم ملی فوتبال قطر شود. این شرایط خجالت آور هیچ‌وقت در طول ۸ سال حضور من در تیم ملی ایران رخ نداده بود.»

کی‌ر‌‌وش معتقد است رئیس فدراسیون فوتبال ایران بودجه فیفا را در محلی غیرمتعارف خرج کرده و فیفا نیز این موضوع را متوجه شده است. او در این‌باره گفت:« به خاطر این حقیقت که آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران کاملا مسئول این شرایط و اتفاقات است که بودجه جام جهانی فیفا را بر خلاف آن چیزی که گفته بود اجرایی و عملی کرد. به خاطر این حقیقت که متاسفانه وقتی آقای تاج بعدها تلاش کرد تا از بودجه‌ای که فیفا به باشگاه‌ها برای حضور در جام جهانی پرداخت می‌کند، استفاده دیگری کند، فیفا متوجه و وارد عمل شد و با اعلام پیامدهای سخت برای بازیکنان و سرمربیان ایران، از این عمل ممانعت به عمل آورد.»

سرمربی سابق تیم ملی ادامه داد: «به خاطر این حقیقت که آقای تاج بعد از ۹ ماه عمل نکردن به وعده ها و تعهدات قراردادی اش، کاملا با بی‌احترامی رفتار کرد و فاصله گرفت. در طول ۳ ماه  - به تیم ملی -  بی‌توجه بود و یک راه حل برای جبران و برآورده کردن مسئولیت‌هایش انجام نداد و من را در یک شرایط بی احترامانه و غیرقابل قبول مجازات کرد و به من آسیب رساند.»

کی‌روش در پایان گفت رئیس فدراسیون فوتبال ایران تلاش می‌کند تا مسئولیت‌هایش را پشت بهانه‌های تحریم و شرایط سخت اقتصادی این کشورپنهان کند و افزود: «او به خوبی می‌داند که این شرایط ارتباطی با این سناریو ندارد، بلکه این مشکل دقیقا و منحصرا از طرف خود او ایجاد شده است و او نتوانست احترامی برای حرف‌ها و مستنداتش داشته باشد.»

تکذیبه مسئول حقوقی فدراسیون فوتبا

مصاحبه سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران و تایید شکایت کی‌­روش در حالی انجام شده که مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال ایران هرگونه ادعای شکایت از فدراسیون را رد کرده است.

دقایقی بعد از مصاحبه تند کی‌­روش، صفی‌الله فغان‌پور، مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال، در مصاحبه با رسانه‌های داخلی تاکید کرد، هیچ شکایتی انجام نشده و گفت: «اگر آقای کی‌روش شکایتی از فدراسیون کرده باشد مشکلی برای فدراسیون و فوتبال ایران به وجود نمی‌آید زیرا ما حواله پول باقی مانده قرارداد کی‌روش را در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا گذاشته ایم.»

فغان‌پور ادامه داد: «البته چنین شکایتی به فدراسیون فوتبال ابلاغ نشده و به دست ما نرسیده است. با این حال تنها مشکل فدراسیون برای پرداخت پول کی‌روش انتقال آن است که ما هم حواله پول را در اختیار کنفدراسیون گذاشته ام تا فیفا در صورت رسیدگی به شکایت مطرح شده از سوی کی­روش این پول را به حساب او واریز کند.»

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More