شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
مصاحبه اختصاصی

فرهادیان: پیروزی مقابل استرالیا نشان‌دهنده قدرت برتر والیبال ایران بود

 

فرزاد فرهادیان، ملی‌پوش اسبق تیم والیبال ایران و کارشناس این رشته، طی مصاحبه‌ای اختصاصی با «ایران اینترنشنال» گفت که پیروزی قاطع تیم ملی ایران برابر استرالیا نشاندهنده قدرت برتر والیبا ایران و فاصله «بسیار زیاد» آن با رقبای آسیایی‌اش است.

در ادامه هفته اول رقابت‌های لیگ والیبال ملت‌های جهان، شنبه شب ۵ خرداد (۲۶ می) در گروه یک، تیم ملی ایران در دومین دیدار خود، استرالیا را ۳ بر صفر و با نتایج ۲۵- ۲۳، ۲۵- ۲۳ و ۲۵- ۲۱ مغلوب کرد و به نخستین پیروزی در این دوره از مسابقات دست یافت.

بخش ورزشی وب‌سایت «ایران اینترنشنال»، یکشنبه ۶ خرداد، برای بررسی این بازی و چگونگی برد تیم ملی ایران برابر استرالیا و بازی‌های ملی‌پوشان والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملت‌های جهان با «فرزاد فرهادیان»، ملی پوش اسبق تیم والیبال ایران و کارشناس این رشته ساکن «خرونینخن» هلند، گفتگویی اختصاصی داشته و نظر او را درباره این موضوع جویا شده است.

فرهادیان در ابتدای این گفت‌و‌گو در پاسخ به پرسشی درباره برد تیم ملی والیبال ایران برابر استرالیا گفت:«بازیکنان تیم ملی ایران در مصاف با استرالیا بازی برتری را از خود به نمایش گذاشته و نشان دادند که فاصله والیبال ایران از سایر تیم‌های قاره آسیا بسیار زیاد است. در طول بازی، تیم ایران نسبت به حریف کاملا برتر بود. نقطه قوت این تیم حضور چند چهره جوان در زمین بود و آن‌ها نشان دادند که والیبال ایران از چه پتانسیل بالایی برخوردار است».

وی افزود: «تنها نکته منفی که در ترکیب تیم ایران نمود داشت خستگی زیاد بازیکنان بود که بر کیفیت کار آن‌ها تاثیر منفی گذاشته بود و آقای کولاکوویچ برای دور کردن این مسئله از تیم باید از بازیکنان جوان و دارای انگیزه، بیشتر استفاده کند».

این کارشناس والیبال ساکن «خرونینخن» هلند در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره بازی جمعه شب ایران مقابل فرانسه و شکست برابر این تیم گفت: «تیم ایران مقابل فرانسه خسته بود و بازیکنان این تیم از آمادگی لازم برای این دیدار برخوردار نبودند، اما به نظر من آن‌ها بازی بدی ارائه نکردند و موفق شدند یک دور بازی را از تیم میزبان ببرند. تیم فرانسه نیز که مقابل تماشاگران خودی بازی میکرد بازی خوبی ارائه کرد،‌ اما آن چنان تیم مدعی و قوی در این دوره نشان نداده و بازیکنان تیم ایران می‌توانستند با کمی هوشیاری، کار را برای این تیم سخت کنند.

فرهادیان تصریح کرد که «در نهایت، من فکر میکنم سرمربی تیم ملی ایران باید به جوان‌ها بیشتر فرصت بازی بدهد چون آن‌ها انگیزه دارند و می‌توانند در کنار بازیکنان باتجربه نمایش بهتری داشته باشند».

او همچنین درباره بازی تیم ملی ایران برابر ژاپن گفت: «ژاپن همواره رقیب والیبال ایران بوده، اما در طول این سال‌ها با قبول شکست‌های پیاپی برابر ملی‌پوشان ایرانی فاصله زیادی با تیم ما دارد، اما بازی والیبال شرایط خاص خود را دارد و بازیکنان تیم ملی ایران باید مقابل ژاپن هوشیار باشند و اگر بتوانند بازی معمولی خود را انجام دهند، به راحتی می‌توانند از سد ژاپن عبور کنند و به نظر من تیم ایران کار چندان سختی برابر رقیب آسیایی خود ندارد و می تواند با پیروزی دراین مسابقه با کسب دو برد و قبول یک شکست به کار خود در هفته نخست لیگ ملت‌های جهان پایان دهد که به نظر، نتیجه بدی برای ایران نیست و در نهایت ملی پوشان والیبال ایران با روحیه ای مضاعف راهی آرژانتین می شوند تا با این تیم در هفته دوم این مسابقات روبرو شوند».

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More