شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کی روش: از دقیقه اول تا پایان مقابل پرتغال مبارزه می کنیم

 

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه با تمام امید و تعهدمان به مصاف پرتغال می رویم، گفت:«تلاش می کنیم با کسب نتیجه لازم به مرحله بعد صعود کنیم».

درحالیکه تیم‌های ملی ایران و پرتغال در دور پایانی مرحله مقدماتی بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دوشنبه شب، چهارم تیرماه (۲۵ ژوئن) در ورزشگاه شهر سارانسک در دیداری سرنوشت ساز به مصاف هم می روند کنفرانس خبری سرمربیان این دو تیم، امروز یکشنبه، سوم تیرماه (۲۴ ژوئن) با حضور گسترده خبرنگاران برگزار شد.

کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران که باید فرداشب مقابل تیم ملی کشورش قرار گیرد درباره این مسابقه حساس اظهارداشت:«برای تیم ملی ایران یک افتخار است که در اینجا حضور دارد چرا که فردا ما هنوز زنده هستیم و برای رویای خودمان می‌جنگیم. با تمام امیدها و تعهدات خودمان زنده هستیم و برای رسیدن به دور دوم مسابقات تلاش می‌کنیم».

وی افزود:«پرتغال نه تنها جزو نامزدهای قهرمانی در جام جهانی است بلکه از محبوب‌ترین تیم‌های دنیا نیزاست. طبیعتا با بیان این امر باید بگویم ما همچنان خیلی خوشحال هستیم و با کمال شرافت و افتخارمان بازی می‌کنیم. ما در بازی با مراکش و اسپانیا درسمان را فراگرفتیم. فقط یک گزینه پیش روی ماست تا تیم بهتری باشیم و و بتوانیم با بازیکنان بهتری از عرصه مسابقات خارج شویم. قبل از تمام شدن صحبت‌های خودم می‌خواهم از روسیه تشکر کنم. از طرفداران روس تشکر می‌کنم. بسیار اعجاب آور است که در بازی اول و دوم با حضور هوادارانمان فکر می‌کردیم در خانه بازی می‌کنیم».

کی روش در ادامه درباره قدرت تیم پرتغال گفت:«پرتغال اکنون یک تیم ملی است که با ۲۳ بازیکن در مسابقات شرکت کرده است. وقتی درباره یک تیم دوم صحبت کنیم باید نام بازیکنانی را ببریم که نتوانستند به مسابقات برسند. چند تیم ملی را می‌توانید نام ببرید که بازیکنان زیادی دارد که در تیم بزرگی بازی می‌کنند و نتوانستند به جام جهانی بیایند؟ در نتیجه امروز پرتغال تیم ملی بسیار بهتری است. این تیم بسیار خوب هدایت و هماهنگ شده است. بعد از احترام و واقع بینی باید بازی خودمان را بر ارزش‌های مبنایی استوار کنیم. روح فداکاری، شجاعت، صداقت و راستی را در نظر بگیریم. در تیم ما رهبر اصلی، خود تیم است و فردا در مقابل پرتغال بزرگ، لازم نیست من هیچ گونه توضیحات بیشتری بدهم یا ترسیم کنم. ما فقط یک گزینه داریم و باید تلاش کنیم در تمام جنبه‌ها بهتر باشیم».

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر این که قبلا از ویدئو چک انتقاد کرده بود، تصریح کرد:«همیشه مربیان درباره داوران صحبت می‌کنند و فقط در موارد خیلی خاصی است که ممکن است داور مساله داشته باشد. اجازه دهید این جا درباره کشور خودم صحبت کنم. ما در پرتغال جزیره‌ای داریم که موج‌های رکوردشکنی دارد. وقتی ما مربیان صحبت می‌کنیم انگار این موج‌ها روی سر ما می‌شکنند. نباید درباره داوری قبل از بازی صحبت کنیم چون این‌ها مانند بهانه است. تنها نقطه نظری که می‌توانم عرض کنم باید درباره بازی باشد نه داور. در طول مسابقات فرصت زیادی ندارم که مقابل چنین جمعی حضور داشته باشم. فوتبال متعلق به مردم است و این موضوع تغییر نمی‌کند».

سرمربی تیم ملی ایران افزود:«مقابل تیم خوبی بازی می‌کنیم. آن‌ها برای تعهدات خودشان بازی می‌کنند و می‌توانند همه چیز را از دست بدهند، اما ما چیزی برای از دست دادن نداریم. ما همان لذتی را مقابل پرتغال می‌بریم که از بازی با اسپانیا بردیم. اگر کمی شانس بیاوریم که همیشه لازم است می‌توانیم بازی را ببریم. ما در گروه سختی هستیم. برخی در کشور من می‌گویند مراکش مقابل پرتغال خوب بازی کرد و اگر پرتغال خوب نبود نمی‌توانست مراکش را ببرد. در دور اول، شما بردها و مساوی‌ها و شکست‌ها را دارید. خیلی از بازی‌ها هم فرار از باخت است. ما در خیلی از بازی‌ها از باخت فرار می‌کنیم».

کارلوس کی روش درپایان اظهارداشت:«فردا روز خاصی است. دنیا خواهد دید که دو تیم چگونه بازی می‌کنند. قرمز و سبز در استادیوم حضور خواهند داشت. تفاوت این خواهد بود که برخی بیشتر قرمز و برخی بیشتر سبز باشند، ولی قرمز و سبز هر دو در زمین حضور خواهند داشت و این از همه مهم‌تر است. من نمی‌دانم که برای رسانه‌های بین‌المللی هم معنا دارد یا خیر، اما ما ضرب‌المثلی در پرتغال داریم می‌گوید دوستان دوست هستند، اما فوتبال یک چیز دیگر است. من دوستان زیادی در این طرف و آن طرف دارم. فردا حداکثر تلاش خودمان را خواهیم داشت و این دیدار مانند بازی‌هایی است که شما با دوستان‌تان بازی می‌کنید، اما همه حتی مقابل دوستان‌شان باشند برای بردن تلاش می‌کنند. ما باید وفادار باشیم و صداقت داشته باشیم و برای هواداران‌مان و فوتبال احترام قائل شویم».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More