شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کی روش: شایسته صعود به دور دوم جام جهانی بودیم

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه کریستیانو رونالدو باید با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج می شد، گفت:«قانون نباید برای رونالدو و مسی متفاوت باشد».

پس از تساوی ۱-۱ تیم ملی فوتبال ایران مقابل پرتغال در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و حذف این تیم از این دوره از مسابقات کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در کنفرانس خبری بعد از این مسابقه که با حضور گسترده خبرنگاران برگزارشد، اظهارداشت:«به هرحال این انتظار هست که در جام‌جهانی بازی‌ها سخت و فشرده باشد. گل‌های زیاد و درگیری در بازی طبیعی است. در کل بازی خوبی را دیدیم. ما امروز مقابل قهرمان اروپا مساوی کردیم».

وی در پاسخ به این سئوال که چرا تیمش در دو بازی قبلی برابر مراکش و اسپانیا مثل دیداربا پرتغال به میدان نرفت، گفت:«باید واقعیت را دید. ما مراکش را بردیم و بازی جلو اسپانیا خیلی سخت بود. در آن بازی هم حقمان باخت نبود و می‌شد با یک امتیاز آن دیدار، امروز با ۵ امتیاز راهی مرحله بعدی شویم».

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران درادامه تصریح کرد:«این بازی فوتبالی بود که ما به آن افتخار می‌کنیم. ما به جام جهانی شخصیت دادیم. بازی خیلی رقابتی بود. ما در مقابل یکی از بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کردیم. ایران با نظم و شیوه کنترل بازی خیلی خوبی کار کرد. طبیعتا یک برد می‌توانست از این بازی حاصل شود و آن برنده باید ایران باشد. درباره مدیریت بازی، نگرش، رقابت، تصمیمات حمله و ذهنیت بازی ما شایسته بردن بودیم. به پرتغال تبریک می‌گوییم. طبیعتا پرتغال با توجه به نتیجه این بازی می‌تواند به دور بعد برود. من نمی‌توانستم تا به حال از این تیم دفاع کنم، اما با حذف ایران، از پرتغال حمایت می کنم».

کی روش در ادامه به انتقاد از داور پاراگوئه ای بازی پرداخت و گفت:« پرتغال کشور خودم است و نمی‌خواهم  جنگی علیه من در بگیرد. البته من به اینکه یک ملت علیه یک نفر باشند عادت کردم. درآفریقای جنوبی چنین چیزی است. وقتی کسی با آرنج به صورت کسی می زند باید با کارت قرمز جریمه شود. نباید این قانون برای مسی و رونالدو متفاوت باشد. اینجا روشن بود که بازیکن باید کارت قرمز بگیرد. من به داور چیزی نمی گویم. من درباره شخصیتی که افراد در نظر می‌گیرند صحبت می‌کنم. به نظرم آقای اینفانتینو در فیفا باید بدانند که خیلی شکایت ها وجود دارد و داورها به خوبی کار نمی‌کنند. تنها کشوری که شکایت نمی‌کند ما بودیم».

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اخراج نشدن رونالدو به دلیل ابر ستاره بودن او است، اظهارداشت:«این چیزی است که شما باید از آن ها بپرسید. نکته خوبی را گفتید. کاملا در آن تصویر روشن بود. ما در قانون چیزی نداریم که نیمی از آرنج خورده و باید کارت زرد بگیرد. تفاوت آرنجی که رونالدو می زند با آرنجی که رضاییان می زند چیست؟ داور کار را متوقف کرد و از سیستم VAR استفاده کرد. پس شرایط را فهمیده است. او باید دراین باره توضیح دهد. من رونالدو را تحسین می کنم و امیدوارم برای کشورم خیلی بازی کند. می‌خواهم بدانم چه کسی بازی را اداره می‌کند. به من نشان دهید وقتی تکنولوژی موجود است، تنها کسی که اتفاقات را نمی‌داند، مربیان هستند؟ من طرفدار آقای اینفانتینو هستم، اما این مسائل را حل کنید».

کی‌روش درباره احساسش درخصوص بازی خوب تیم ایران مقابل پرتغال گفت:«خیلی خوشحالم و به بازیکنان خودم افتخار می‌کنم. مطالب زیادی داشتم که به بازیکنان بگویم. ارزشمندترین کلمه که در زندگی می‌توان تکرار کرد این است که ممنونم من را به اینجا آوردید. متشکر هستیم، این کلمه ارزشمندترین کلمه برای بیان کردن است. به خاطر آن چه که بازیکنان انجام دادند از آن ها تشکر می‌کنم. کسی تصور نمی‌کرد ما چنین بازی هایی انجام دهیم و هیچ کس حاضر نبود روی ما شرط ببندد. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم».

وی همچنین درباره تمدید قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران تصریح کرد:« همانطور که مطلع هستید من یک پیشنهاد شش ماهه از فوتبال ایران دریافت کردم. هدف و رویای من بود که به دور دوم جام جهانی صعود کنم. حالا که این اتفاق رخ نداد باید به این موضوع فکر کنم. بعد از صعود ما به جام جهانی یک سال فرصت داشتیم تا فوتبال ایران اعتماد لازم را به من نشان دهد. شفاف است که آینده من منوط به عملکرد ما در اینجا بود. الان باید کمی آرام باشیم و سعی کنیم ذهنمان خنک شود. الان زمان این است که کمی فکر کنیم. باز هم از هواداران فوتبال ایران عذرخواهی می‌کنم.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More