شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هادی ساعی: دوران مدیریتی پولادگر به  سرآمده است

 

نشت خبری قهرمان اسبق تکواندو جهان و المپیک امروز در تهران برگزار شد.

در این نشست، هادی ساعی درباره نتایج ضعیف تیم ملی تکواندو در رقابت‌های جهانی کره جنوبی گفت: من پس از مسابقات جهانی به هیچ عنوان قصد صحبت کردن و اظهارنظر درباره نتایج را نداشتم. پس از بازی های المپیک  2016 که نظرات فنی‌ام را درباره نتایج تکواندوکاران گفتم گویا این صحبت‌ها به مذاق مسئولان فدراسیون خوش نیامده و به من انگ دروغگویی زدند و گفتند که می‌خواهم فدراسیون را خراب کنم. من سه سال به خانه تکواندو نرفتم، چون نمی‌خواستم که اتفاق بدی رخ دهد.

دارنده سه مدال تکواندوی المپیک افزود: بعضی از اوقات نبودن در جایی بیشتر از بودن می‌تواند کمک کند. در واقع با نبودم می‌خواستم آرامش را به تکواندو تزریق کنم، ولی این اتفاق نیفتاد. دلیل این که امروز خواستم با اصحاب رسانه صحبتی داشته باشم این است که تقریبا هر روز افراد مختلف با من تماس می‌گیرند تا نظرم را درباره فدراسیون تکواندو و نتایج اخیر ملی‌پوشان جویا شوند. از طرف دیگر از مسئولان فدراسیون دعوت کرده بودیم که در این نشست حاضر باشند تا جلسه یک طرفه پیش نرود و در پایان بازخورد خوبی برای تکواندو داشته باشد. فدراسیون بارها مصاحبه مطبوعاتی برگزار کرده است، اما این جلسات بدون حضور کارشناسان و منتقدان بوده است. امروز در این نشست حاضر شده‌ام تا بیشتر به سوالات پاسخگو باشم.

پرافتخارترین تکواندوکار ایران درباره نتایج اخیر تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی کره جنوبی، اظهارداشت‌: بچه‌ها همه زحمت کشیدند. من در کره جنوبی حضور داشتم و از نزدیک رقابت‌ها را می دیدم. هرگز ورزشکار و مربی برای باختن وارد زمین نمی‌شوند، اما تیم بزرگی همچون ایران آدم‌های بزرگی هم می‌خواهد. در کره جنوبی واقعا دلم برای مهدی بی‌باک سوخت، ولی این نتایج نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگید. در رشته‌ای مانند تکواندو همدلی و صمیمیت جزو مهم‌ترین معیارها برای رسیدن به موفقیت است که در حال‌ حاضر ما شاهد چنین چیزی در فضای تکواندوی ایران نیستیم. زمانی هیچ چیز در تکواندو از لحاظ زیر ساختی مانند سالن اختصاصی، استخر، سونا و ... در اختیار ما قرار نداشت،  ولی همگی همدل بودیم، اما در حال‌ حاضر همه چیز در اختیار داریم به جز همدلی. در نبود صمیمیت اتفاقات خوب رخ نمی‌دهد.

وی درباره شرایط انتخاب مهدی بی‌باک به عنوان سرمربی برای مسابقات جهانی تکواندو، تاکید کرد: تا آن جا که من در جریان هستم، بی‌باک در جریان رای‌گیری‌ها نتوانست تعداد لازم را برای احراز پست سرمربیگری از آن خود کند، ولی چون مدیریت فدراسیون مشورتی نیست و خود رییس فدراسیون به دنبال فردی است که بتواند با او راحت کار کند، این انتخاب صورت گرفت. بی‌باک افتخارات زیادی در کارنامه خود دارد و در عرصه مربیگری نیز سال‌ها در کنار بزرگان مربیگری حضور داشته، اما صرف حضور به تنهایی نمی‌تواند تیم‌ ‌ملی را در مسیر موفقیت قرار دهد. زمانی که من در کنار تیم‌ ‌ملی بودم همه موارد از جمله خوابیدن، غذا خوردن و دیگر موارد جزئی را تحت کنترل داشتیم و به نظرم چنین مواردی است که در روحیه بازیکن تاثیر مثبتی می‌گذارد، اما در کره شاهد بودم که خود بی‌باک و افشار و علیرضا نصر همه کارهایی که وظایفشان نبود را انجام می‌دادند. مدیر فنی تیم‌ ‌ملی که کوچکترین افتخاری در تکواندو ندارد، برای چنین سمت مهمی انتخاب شده است و حتی درباره این شخص هم مهدی بی‌باک و هم بازیکنان اظهار نارضایتی داشتند. وی به جای ذوالقدر این سمت را در اختیار دارد و جالب این است که برای خود دفتر و دستک و دبیر نیز انتخاب کرده است. حتی دبیرش آقای مبارکی نیز معتقد است که می‌تواند از تجربیاتش برای کمک به تیم‌ ‌ملی استفاده کند (با خنده). افرادی همچون من و ذوالقدر به تکواندو کمک می‌کردیم، ولی این افراد ضمن این که  نمی‌توانند موثر باشند بیشتر به تکواندو ضربه می زنند. درباره قرعه‌های سختی که به نظر مهدی بی‌باک در نتیجه‌ گیری تیم‌ ‌ملی تاثیر داشت نیز باید این را بگویم که اصلا چنین چیزی صحت ندارد. تکواندوکاران ایران با توجه به رنک بالایی که داشتند در طول رقابت‌ها با قرعه‌های آسان‌تری روبرو شدند و این حرف بی‌باک تنها در بازی‌های نیمه نهایی می‌تواند صحت داشته باشد.

ساعی همچنین درباره کسب جایگاه سومی جهان بدون حتی کسب یک مدال طلا گفت: فدراسیون پشت مدال کیمیا علیزاده مانور می‌دهد. کسب مدال نقره از سوی یک بانوی ایرانی افتخار خیلی بزرگی است، اما زمانی که در رده‌بندی می‌خواهیم رتبه‌ها را بررسی کنیم، می‌گویند رده‌بندی خانم‌ها را باید کنار بگذاریم. اگر مدالی که از سوی علیزاده کسب شده جزو ملاک‌ها است، پس  باید همه جنبه‌ها را در نظر بگیریم. متاسفانه مسئولان فدراسیون تکواندو گزارشات غلط به وزیر ورزش و جوانان می‌دهند و وزیر هم با استناد به این گزارشات به دفاع از فدراسیون می‌پردازد. من از آقای سلطانی‌فر به خاطر توجه و حمایت از ورزش بسیار تشکر می‌کنم، اما خواهشمندم که مشاوران وی اطلاعات صحیح را به ایشان برسانند تا صحبت‌های منتقدان نیز شنیده شود.

وی در ادامه این نشست خبری درباره سئوال مطرح شده مبنی بر این که حمایت‌های شخص آقای داورزنی از پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در کسب این نتایج و نیز ابقای ایشان در این سمت، تاثیرگذار است، این گونه پاسخ داد: به نظرم به جای این که از فردی دفاعی کورکورانه شود باید از منتقدان هر رشته دعوت به عمل آوریم تا بتوان بهترین تصمیمات را گرفت. نمی‌شود که یک نفر خوب باشد و همه بد باشند. در این چند باری که فدراسیون نشست خبری برگزار کرده است، حداقل دو نفر منتقد را نیز دعوت می‌کردند. من از خود آقای داورزنی نیز که معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت  ورزش و جوانان است انتقاد دارم. وی تا به حال یک بار از من دعوت نکرده است که به نزد ایشان بروم و درباره مسائل کلان ورزش و نیز تکواندو با وی صحبت کنم. درست است که ایشان تجربه مدیریت ورزشی زیادی دارند، اما این تجربه در همه رشته‌ها نیست. ورزش‌هایی مانند فوتبال و والیبال را خیلی‌ها تحلیل می‌کنند، اما تکواندو رشته‌ای بسیار تخصصی است و نیاز به مشورت و بحث و بررسی دارد. نماینده کمیته ملی المپیک که خود پولادگر وی را انتخاب می‌کند، خود در فدراسیون حضور دارد. این شخص مربی خود بنده نیز بوده است، اما چگونه می‌شود فردی که در فدراسیون سمت دارد، در ارائه گزارشات به وزارت ورزش و جوانان نکات منفی را بیاورد. تا قبل از زمانی که برای انتخابات ریاست فدراسیون  کاندیدا شوم همه چیز خیلی خوب پیش می رفت، زیرا برای فدراسیون افتخار و نیز منابع مالی را می آوردم. در آن زمان با اجازه پولادگر و با مشورت ذوالقدر کاندیدا شدم، اما پس از انتخابات شرایط کاملا تغییر کرد. خیلی‌ها به من انگ پرخاشگری و عصبانیت زدند و اگر اینها درست بود و من این قدر بد بودم چرا قبلا با من کار می‌کردید. حتی عکس‌های من را از فدراسیون کندند و کارمندانی که درباره من مطالبی نوشتند را اخراج کردند. می‌خواهم این را بگویم که افتخارات من را می خواهید چه کار کنید؟

وی درباره احتمال حضورش در انتخابات جدید فدراسیون تکواندو که دی ماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر حس کنم که می‌توانم به تکواندو کمک کنم، حتما کاندیدا خواهم شد. در دوره پیش توان کمک کردن داشتم و به دنبال پیشرفت تکواندو بودم. اکثر امکانات خانه تکواندو از کارهای من بود. در حال‌ حاضر نیز اگر بتوانم  کمک کنم وارد صحنه می شوم.

ساعی درباره عدم حضور و پاسخگویی رئیس فدراسیون در نشست‌های خبری، گفت‌: همان گونه که رئیس فدراسیون در شادی‌ها سهم دارد، به همان میزان نیز در ناکامی‌ها سهیم است. آقای پولادگر افتخارات زیادی را با تکواندو در این سالیان کسب کرده است و چقدر خوب می‌شد که وی در اوج خداحافظی کند. حتی آب که خود تطهیر  کننده است اگر در یک جا راکد بماند می گندد، مطمئن باشید که اگر تیم‌ ‌ملی قهرمان یا نایب قهرمان جهان می‌شد، پولادگر اولین فردی بود که به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد.  

پر افتخارترین تکواندوکار تاریخ ایران درباره بیانیه‌ای که اخیرا پیشکسوتان و منتقدان تکواندو تقدیم وزیر ورزش و جوانان  کرده بودند، گفت‌: به نظرم منتقدانی که این بیانیه را نوشته‌اند می خواستند از این طریق صدای خود را به گوش وزیر ورزش و جوانان برسانند اما به نظرم این بیانیه‌ها باعث جبهه‌بندی می‌شود. معتقدم فدراسیون تکواندو هم از این بیانیه به سود خود استفاده کرد و در همه جا جار زدند که عده‌ای در فکر آشوب هستند و می‌خواهند همه چیز را خراب کنند. این‌ در حالی است که منتقدان می خواستند حرفشان را بزنند.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More