شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزنه‌برداری قهرمانی جهان ؛ مرادی رکورد زد رستمی حذف شد

سهراب مرادی، وزنه‌بردار تیم ملی ایران ضمن کسب سه نشان طلا، رکورد جهان را هم جابجا کرد.

در ادامه رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان  در آناهیم ایالت کالیفرنیای آمریکا، بامداد روز دوشنبه سیزدهم آذر، در پیکارهای دسته 94 کیلوگرم، سهراب مرادی با مجموع 417 کیلوگرم، ضمن کسب سه نشان  طلا پس از هفده سال رکورد دنیا را هم شکست.

مرادی در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه 184 کیلوگرمی به نشان طلا رسید. این وزنه‌بردار در حرکت اول دو ضرب با بالا بردن وزنه 220 کیلوگرم مدال طلای خود را قطعی کرد. او در مرتبه دوم با انتخاب وزنه 233 کیلوگرمی به رکورد دنیا حمله کرد و با مهار این وزنه سنگین با شایستگی به مدال طلای مجموع دست یافت و رکورد وزنه‌برداری جهان در این دسته را هم شکست. رکورد قبلی این دسته از سال 2000 دراختیار وزنه‌بردار لهستانی بود که توسط مرادی جابجا شد.

همچنین در این دسته، سید ایوب موسوی دیگر وزنه‌بردار تیم ملی ایران با مجموع 385 کیلوگرم به دو مدال برنز دو ضرب و مجموع دست یافت.

موسوی در این دسته در حرکت یک‌ضرب وزنه 171 کیلوگرم را بالای سربرد و به مقام پنجم رسید. این  وزنه‌بردار در دوضرب ابتدا وزنه 208 کیلوگرمی را مهار کرد. سپس وزنه 214 کیلوگرمی را بالای سر برد و در مرتبه سوم در مهار وزنه 218 کیلوگرمی ناموفق بود و به دو مدال با ارزش برنز دوضرب و مجموع دست یافت.

همچنین در رقابت‌های دسته 85 کیلوگرم، کیانوش رستمی، قهرمان بازی‌های المپیک 2016 ریو برزیل درعین ناباوری حذف شد و تنها در حرکت یک‌ضرب به مدال نقره رسید.

در دسته 85 کیلوگرم، کیانوش رستمی که در تمرینات جمعه گذشته از ناحیه رباط پای چپ دچار آسیب دیدگی شد نتوانست با شرایطی مطلوب به مصاف حریفانش برود و ناکام ماند. رستمی در حرکت یک‌ضرب ابتدا وزنه 170 کیلوگرمی را بالای سر برد. وی در بار دوم در مهار وزنه 174 کیلوگرم ناموفق بود، اما در مرتبه سوم وزنه 174 کیلوگرم را مهار کرد و نشان نقره دریافت کرد. علی میری دیگر وزنه‌بردار تیم ملی ایران در این  دسته در یک‌ضرب با مهار وزنه 155 کیلوگرم هفتم شد. درحرکت یکضرب این دسته، وزنه‌بردار شیلیایی با رکورد 175 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

کیانوش رستمی در دوضرب دو مرتبه در مهار وزنه 212 کیلوگرم ناموفق بود. وی در مرتبه سوم وزنه 215 کیلوگرمی را هم نتوانست بالای سر ببرد و در حرکت دوضرب و مجموع حذف شد تا قهرمان المپیک 2016 ناکام بزرگ این دوره از مسابقات وزنه برداری جهان لقب بگیرد.

علی میری نیز در حرکت دوضرب با بلند کردن 193 کیلوگرم و با مجموع 348 کیلوگرم درجایگاه هفتم دسته 85 کیلوگرم قرار گرفت. دراین دسته، مندز از شیلی با مجموع 378 کیلوگرم به سه نشان طلا دست یافت. زاریچ لهستانی با رکورد 359 کیلوگرم به دو مدال نقره دو ضرب و مجموع رسید و پیزولاتو، وزنه‌بردار ایتالیایی با مجموع 358 کیلوگرم صاحب دو مدال برنز یکضرب و مجموع شد.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More