شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
دادگاه تجدیدنظر امارات تایید کرد

محکومیت ۱۰ ساله احمد منصور فعال اجتماعی منتقد در امارات

 

دادگاه تجدید نظر امارات متحده عربی حکم ۱۰ سال زندان و جریمه نقدی احمد منصور، فعال اجتماعی منتقد حکومت این کشور را تایید کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود علت محکومیت منصور را انتقادهای او از حکومت امارات در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده است.

منصور در میان پنج فعال اجتماعی است که در سال ۲۰۱۱ به اتهام توهین به رهبران امارات محکوم شدند. اما بعد‌ها محکومیت ‌‌آنها بخشیده شد.

منصور در ماه مارس ۲۰۱۱ در خانه‌اش در عجمان بازداشت شد. او متهم بود که از طریق شبکه‌های اجتماعی به وحدت ملی و اعتبار امارات آسیب زده و اطلاعات نادرستی منتشر کرده است.

منصور در دادگاه بدوی همچنین به پرداخت یک میلیون دینار (۲۷۰هزار دلار آمریکا) جریمه محکوم شده بود. دادگاه تجدیدنظر پرداخت این جریمه نقدی را هم تایید کرده است.

شمار زیادی از سازمان‌های حقوق بشری از جمله عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر و نیز کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا، تابستان گذشته صدور حکم زندان برای این فعال اجتماعی اماراتی را محکوم کرده بودند.

دیدبان حقوق بشر در ماه مارس ۲۰۱۸ در گزارشی نوشته بود که منصور در سلول انفرادی نگه داشته می‌شود.

او در سال ۲۰۱۵ به سبب آنچه که فعالیت‌های حقوق بشری در امارات خوانده شد، برنده جایزه حقوق بشری سازمان «مارتین انالز» شده بود.

سازمان‌های حقوق بشری، بارها حکومت امارات متحده را برای نقض آزادی‌ بیان، نقض حقوق کارگران مهاجر و وضعیت زنان و اقلیت‌های جنسی  در این کشور محکوم کرده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More