شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بولتون: رژیم ایران باید به «حاکمیت ۴۰ ساله ترور» پایان دهد

 

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، حکومت ایران را متهم کرد که منابع مالی خود را صرف تامین هزینه‌ برای تروریسم و اقدام به ترور می‌کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه ۱۷ خرداد در پیامی در شبکه اجتماعیی توییتر با اشاره به اقدام تازه وزارت خزانه‌داری آمریکا، در تحریم صنایع پتروشیمی، نوشت که ایران پول خود را خرج تامین مالی تروریسم می‌کند. اقدامی که به گفته بولتون به بروز مشکلات جدی در اقتصاد ایران انجامیده که در آینده بدتر هم خواهد شد.

بولتون در پیام روز جمعه خود نوشت که رییس جمهوری ایالات متحده این فرصت را به ایران داده است تا آینده‌ای بهتر داشته باشد؛ اما «رژیم ابتدا باید به حاکمیت ۴۰ ساله ترور پایان دهد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه، ۳۹ شرکت فعال در صنایع پتروشیمی ایران را به اتهام نزدیکی یا وابستگی به سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. نمایندگی‌های فروش یا شرکت‌های وابسته در خارج از کشور نیز مشمول این مقررات تحریمی شده‌اند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و شرکت‌های زیرمجموعه آن از قبیل شرکت پتروشیمی اروند، پتروشیمی آب‌نیرو بندرامام و شرکت پتروشیمی فجر در زمره شرکت‌هایی هستند که نامشان در فهرست تحریمی وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز در اظهارنظری مشابه ایران را متهم کرد که منابع مالی خود را صرف ناامن‌کردن منطقه می‌کند. پمپئو در پیام توییتری روز جمعه خود بار دیگر تاکید کرد که سیاست« فشار حداکثری» در قبال ایران ادامه خواهد یافت.

برآورد می‌شود که ایران سالانه ۵۵ میلیون تن محصولات مختلف پتروشیمی تولید می‌کند که از میزان، ۲۲ میلیون تن صادر می‌شود.

به گفته بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در سال گذشته، ایران از محل صادرات محصولات پتروشیمی ۱۲ میلیارد دلار ارز به دست آورده است. ارزی که به ادعای مقام‌های آمریکایی در تامین مالی تروریسم و ناامنی در منطقه به کار می‌‌رود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More