شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعتراض به توزیع نان خشک در غور، دست‌کم دو کشته و چندین زخمی برجای گذاشت

 

 

در پی تجمع اعتراضی در ولایت غور افغانستان و درگیری معترضان با پلیس، چند تن از آن‌ها کشته و شماری دیگر مجروح شده‌اند.

عارف عابر، سخنگوی والی غور به ایران اینترنشنال می‌گوید، در نتیجه درگیری معترضان و پلیس، دو نفر کشته و پنج تن دیگر مجروح شده‌اند.

شماری از ساکنان ولایت غور در غرب افغانستان شنبه ۲۰ ثور/اردیبهشت، در اعتراض به چگونگی توزیع کمک‌های دولت و موسسات غیردولتی به مردم، دست به اعتراض زدند، اما این اعتراض به خشونت کشیده شد.

سخنگوی والی غور گفت معترضان صبح امروز با تجمع در برابر دفتر والی، تلاش کردند با حمله و شکستن در و پنجره ساختمان، وارد آنجا شوند.

سخنگوی والی غور گفت که «گروه‌های مخالف» با «سوءاستفاده از اعتراض مردم»، از میان جمعیت به طرف پلیس شروع به تیراندازی کردند که در نتیجه درگیری، دو معترض کشته و پنج دیگر مجروح شده‌اند.

اما عطا محمد دهقانپور، نماینده ولایت غور در مجلس نمایندگان به ایران اینترنشنال می‌گوید، چهار معترض در درگیری امروز کشته شده و ۱۲ تن دیگر مجروح شده‌اند.

عطا محمد دهقانپور، دلیل این اعتراض‌ را نارضایتی مردم عنوان کرد و گفت، مردم از چگونگی توزیع «نان خشک» ازسوی دولت درمیان افراد نیازمند، شکایت دارند.

سخنگوی والی غور گفت، افراد مسلح در میان معترضان ممکن است مربوط به «گروه طالبان» باشد که سعی کردند از این اعتراض مدنی، سوءاستفاده کنند. او افزود که اداره محلی در این مورد تحقیق خواهد کرد.

عارف عابر همچنین اعلام کرد که اعتراض‌ها به پایان رسیده و وضعیت در شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور، عادی است.

به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا در افغانستان و قرنطینه شدن اکثریت شهرها و مراکز ولایات، دولت افغانستان برای افراد و خانواده‌های نیازمند، برنامه توزیع نان خشک را آغاز کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More