شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

والی بامیان: عبدالرحمن شهیدانی، عضو سابق پارلمان افغانستان، به گروه طالبان پیوسته است

والی بامیان در نامه‌ای به اداره مستقل ارگان‌های محلی افغانستان، گفت عبدالرحمن شهیدانی، نماینده پیشین مجلس نمایندگان این کشور، به گروه طالبان پیوسته است.

سید انور رحمتی، والی بامیان، ۲۰ میزان/مهر، در نامه‌ای به اداره مستقل ارگان‌های محلی نوشت: «قرار معلومات اولیه، عبدالرحمن شهیدانی، نماینده سابق مجلس نمایندگان، به گروه طالبان پیوسته و به قطر سفر کرده است.»

لطیف عظیمی، سخنگوی والی بامیان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایران اینترنشنال، ارسال نامه والی بامیان به اداره مستقل ارگان‌های محلی را تایید کرد.

والی بامیان در این نامه، که نسخه‌ای از آن به فرماندهی پلیس، فرماندهی زون هماهنگی و ریاست امنیت ملی/استخبارات فرستاده شده، تصریح کرده است نهادهای امنیتی موضوع پیوستن این عضو پیشین مجلس نمایندگان به گروه طالبان را پیگیری می‌کنند و در اسرع وقت نتایج تحقیقاتشان را به اطلاع می‌رسانند.

 

 

عبدالرحمن شهیدانی به جواد ناجی، خبرنگار ایران اینترنشنال، گفت: «من در حال حاضر در یک سفر شخصی در دبی هستم. این‌جا در دبی طالبان وجود ندارد.» شهیدانی در ادامه افزود کسانی که چنین مساله‌ای را به او نسبت داده‌اند به خودشان مربوط است. این عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان گفت والی بامیان باید برای اثبات ادعایش مبنی بر پیوستن او به گروه طالبان مدارک و شواهد ارائه کند.

عبدالرحمن شهیدانی پیش‌تر نماینده ولایت بامیان در مجلس نمایندگان افغانستان بود. او در سال ۱۳۹۷، بار دیگر از ولایت بامیان در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد اما کمیسیون مستقل انتخابات اسم او را از فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس حذف کرد.

شهیدانی اهل ولایت بامیان و از قوم هزاره است. بامیان یکی از ولایت‌های به‌نسبت امن افغانستان به حساب می‌‌آید و طالبان در این ولایت حضور ندارند. هرچند پس از سفر اخیر رییس‌جمهوری افغانستان به بامیان، طالبان به بخش‌هایی از این ولایت حمله کردند و چند نیروی پلیس را کشتند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More