شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

توتال فرانسه: دولت ترامپ به برجام پایبند بماند

 

پاتریک پویانه، مدیر اجرایی شرکت نفت و گاز توتال فرانسه، گفته است که به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، توصیه کرده به توافق هسته ای ایران موسوم به برجام پایبند بماند.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز بریتانیا، روز دوشنبه ۲۳ بهمن، پویانه با اشاره به این موضوع گفت که در اجلاس «مجمع جهانی اقتصاد» از ترامپ پرسیده است «آیا وقت کافی به اصلاح‌طلبان داده‌ایم تا به سوی دموکراسی بیشتر گام بردارند؟»

«مجمع جهانی اقتصاد» در اوایل بهمن در داووس سوئیس برگزار شد.

مدیر توتال با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه نفت و گاز ایران به اصلاح‌طلبان در تلاش‌هایشان علیه تندروها کمک خواهد کرد، افزود: «ترامپ به نظر گوش می‌داد هرچند این بدین معنا نیست که متقاعد شده باشد».

تیرماه سال گذشته، شرکت توتال فرانسه قراردادی چند میلیارد دلاری با ایران برای توسعه میدان پارس جنوبی، بزرگ‌ترین حوزه گازی جهان که میان ایران و قطر قرار دارد، امضا کرد. این، اولین قرارداد عمده میان یک شرکت انرژی اروپایی و ایران پس از لغو تحریمهای بین‌المللی در پی توافق هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ بود.  

پویانه در ادامه گفت که شرکت توتال کاملاً به قراردادش با ایران پایبند است ولی در عین حال راههای متعددی برای خروج از این قرارداد در صورت اعمال دوباره تحریم‌ها در اختیار دارد.

دونالد ترامپ تهدید کرده است که اگر شرایط سختگیرانه‌تری بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال نشود یا متن برجام مورد بازنویسی قرار نگیرد، آمریکا ممکن است از این توافق خارج شود.  

مدیر توتال همچنین تصریح کرد که این شرکت از زمان امضای قرارداد در سال ۱۳۹۵، صرفا ۵۰ میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده که این امکان را به آن می‌دهد تا در صورت تغییر شرایط سیاسی، بدون ضرر چندانی از این پروژه خارج شود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More