شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مهلت ۲ماهه بانک‌های هند به تجار برای قطع رابطه با ایران

سازمان فدراسیون صادرات هند اعلام کرد که دو بانک هندی به تجار این کشور مهلت ۲ ماهه داده‌اند تا به روابط تجاری خود با ایران پایان دهند.

ایندوس‌ایند (IndusInd) و یو سی او (UCO) از جمله دو بانک هندی ارائه‌دهنده تسهیلات و خدمات صادراتی به ایران هستند که به مشتریان خود تا ۱۵ مرداد ماه سال جاری مهلت داده‌اند تا به روابط تجاری با ایران پایان دهند.

«اجایی ساهای» رییس سازمان فدراسیون صادرات هند (FIEO) به رویترز گفت که این دو بانک هندی طی نامه‌ای در ۳ خرداد سال جاری به صادرکنندگان اعلام کرده‌اند تا تمام حساب‌های تجاری خود با ایران را تا ۱۵ مرداد ماه تسویه کنند.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران سبب محدودیت‌هایی برای ارتباطات بانکی هند با ایران شده است که به دنبال آن صادرکنندگان هندی اکثراً برای صادرات خود به ایران روپیه دریافت می‌کنند.

بانک یو سی او (UCO) از جمله بانک‌های فعال در هند است که برخی از پرداخت‌های پول نفت ایران در این بانک نگهداری می‌شود.

طبق گفته رییس این بانک در حال حاضر ۱۸ میلیارد روپیه پول نفت ایران در این بانک است.

طبق اعلام این دو بانک هندی، باید تمام اعتبارات اسنادی (Letter of Credit) تا مهلت تعیین شده انجام شده باشد.

اعتبار اسنادی (Letter of Credit) تعهد و تضمین بانکی‌ است که به خریدار و فروشنده داده می‌شود که طبق آن،‌ میزان پرداختی خریدار به فروشنده در تاریخ تعیین شده به دست فروشنده می‌رسد.

به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، میزان تجارت هند با ایران در سال ۲۰۱۱ از ۱۱/۳ میلیارد دلار به ۳/۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ کاهش پیدا کرد.

میزان تجارت هند از اوایل سال ۹۷ تا کنون حدود ۸ میلیارد دلار بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه طی پیامی تصویری در کاخ سفید، دستور خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را صادر کرد و  فرمان اجرایی برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More