شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده مجلس: ۷۰ درصد از بررسی بودجه در اختیار نمایندگان نیست

 

محمدرضا بادامچی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که ۷۰ درصد از بررسی بودجه کل کشور در اختیار نمایندگان مجلس نیست.

بادامچی در حساب کاربری توییتر خود عنوان کرد که تنها یک‌سوم بودجه کل کشور در مجلس بررسی می‌شود که صرفاً به «منابع و مصارف عمومی دولت» خلاصه می‌شود.

 

 

بر اساس گفته بادامچی، نمایندگان مردم،امکان رای درباره ۷۰ درصد بودجه را ندارند که عمدتا شامل منابع و مصارف شرکت‌های بزرگ دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت وبانک‌هاست.

همچنین حسن روحانی رئیس جمهور ایران دی ماه سال جاری در خصوص بودجه اعلام کرد که 200 هزار میلیارد از 360 هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار دولت نیست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی صبح روز پنج‌شنبه ۳ اسفندماه، بودجه ۹۷ کل کشور را تصویب و برای بررسی نهایی به شورای نگهبان ارسال کردند.

طبق بودجه تصویب شده، یارانه نقدی ۲۵ میلیون ایرانی حذف خواهد شد یا به عبارتی دیگر در سال ۹۷ به ۵۵ میلیون ایرانی یارانه پرداخت خواهد شد.

همچنین بودجه نهادهای نظامی با افزایش قابل توجه نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بسته شد که بیشترین سهم به سپاه اختصاص یافت که بیش از ۴۰ درصد افزایش داشت.

افزایش بودجه سازمان‌ها و موسسه‌های مذهبی فرهنگی از دیگر بخش‌های مورد انتقاد مردم در بودجه بود که روحانی رئیس جمهور ایران از این انتقادها استقبال کرد و گفت: «این حق مردم است مقایسه ‌کنند. می‌گویند فلان دستگاه فرهنگی اینقدر میلیارد تومان بودجه برایش گذاشتید. اعتراض می‌کنند و می‌گویند چرا اینقدر زیاد. یک فهرست بلندبالایی بود از ۱۷ دستگاه مختلف که فقط پول از ما می‌گرفتند، بعد می‌گوییم این پول را کجا صرف کردید، می‌گفتند به شما ربطی ندارد.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More