شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گزارش بانک مرکزی از افزایش قیمت ۸ کالا؛ گرانی ۷۵ درصدی هندوانه

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در گزارشی اعلام کرده که قیمت ۸ کالای اساسی در سبد خانوارها در مقایسه با هفته مشابه ماه گذشته گران‌تر شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران هفته منتهی به ۲۵ خرداد ماه سال جاری، ۵ قلم کالای اساسی از جمله لبنیات، حبوب، گوشت مرغ، قند و شکر و همچنین روغن نباتی در سبد کالای خانوارها نسبت به هفته قبل گران شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که قیمت هشت کالا از جمله لبنیات، تخم‌مرغ، حبوب، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز، قند و شکر و همچنین روغن نباتی در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل گران‌تر شده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات بهای پنیر غیرپاستوریزه معادل ۱/۲ درصد و کره پاستوریزه ۲/۶ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت و همچنین بهای تخم‌مرغ شانه‌ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تا ۱۸ هزار تومان فروش می‌رفت.

 

 

بانک مرکزی در گزارش خود مدعی شد که قیمت برنج و حبوب در هفته گذشته با کاهش قیمت روبرو بوده است و قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل ۱/۳ درصد و یک درصد کاهش یافت.

در گروه حبوب بهای عدس معادل ۳ دهم درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۳ دهم  درصد تا ۳/۸ درصد افزایش داشت.

 

گران شدن بیش از ۷ درصدی گوشت مرغ

در گزارش بانک مرکزی آمده است که در هفته گذشته بهای گوشت مرغ ۷/۵ درصد افزایش یافته است. همچنین قیمت چای خارجی معادل ۵ دهم درصد کاهش ولی بهای قند ۲/۳ درصد شکر ۴ دهم درصد، روغن نباتی جامد ۴ درصد و روغن نباتی مایع ۳/۶ درصد افزایش داشت.

 

 

هندوانه ۷۵ درصد گران شده است

بر اساس گزارش بانک مرکزی هندوانه در هفته مشابه سال قبل بیش از ۷۵ درصد افزایش قیمت داشته است. موز، طالبی و هلو نیز در این مدت زمان به ترتیب بیش از ۶۰ درصد، ۳۳ درصد و ۱۴ درصد گران شده است.

 

افزایش بیش از ۵۰ درصدی پرتقال، تخم‌مرغ و برنج

تخم‌مرغ، پرتقال درجه یک و همچنین برنج در هفته مشابه سال قبل به طور کلی بیش از ۵۰ درصد با افزایش قیمت همراه بوده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More