شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آغاز اعتصاب غذای خشک آتنا دائمی و گلرخ ایرایی

 

آتنا دائمی و گلرخ ایرایی، زندانیان عقیدتی در زندان قرچک ورامین از صبح روز شنبه،  ۲۱ بهمن در حالی که به لحاظ جسمی در وضعیت نامناسبی هستند،‌ اعتصاب غذای خود را به اعتصاب خشک تبدیل کردند.

شیرین عبادی، حقوقدان و فعال حقوق بشر به نقل از خواهر آتنا دائمی، ضمن تایید این خبر به ایران اینترنشنال گفت:‌ «خواهر آتنا اعلام کرده است که این دو زندانی سیاسی، از امروز اعتصاب خشک خود را آغاز کرده‌اند.»

به گفته خواهر آتنا دائمی، «آتنا و گلرخ پیشتر از رفتن به بهداری امتناع کرده بودند. اما دکتر بهداری روزی دوبار به دیدن آنها می‌رود و آنها را ویزیت می‌کند».

خواهر آتنا دائمی همچنین گفت که دکتر بهداری به آتنا و گلرخ هشدار داده که« در صورت اعتصاب غذای خشک، چند روز بیشتر زنده نمی‌مانند».

این دو زندانی سیاسی طبق اعلام قبلی در اعتراض به« منتقل نشدن خود از زندان قرچک ورامین به زندان اوین» و «نقض اصل تفکیک جرائم » اعتصاب‌ غذای خشک خود را آغاز کرده‌اند.

آنها پس از یک هفته اعتصاب‌غذای تر؛ اقدام به اعتصاب‌غذای خشک کردند و با مشکلات جسمی فراوانی از جمله،‌ سرگیجه، حالت تهوع، لرزش و بی‌حسی دست و پا و کمبود وزن مواجه هستند.

آتنا و گلرخ  روز ۴ بهمن بدون هیچ توضیحی از سوی مقامات قضایی و «با ضرب و شتم»از زندان اوین به قرچک ورامین منتقل شدند.

این در حالی‌است که حکم این دو زندانی سیاسی، برای زندان اوین صادر شده است.

سازمان عفو بین الملل نیز طی یک بیانیه روز ۱۸بهمن ، خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری زندانیان سیاسی در ایران از جمله  آتنا دائمی، گلرخ ابراهیمی ایرایی و آرش صادقی شد.

 

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More