شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اختصاصی ایران اینترنشنال: مسئولان زندان مرگ شاهین ناصری، شاهد شکنجه نوید افکاری را تایید کردند

 

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، مسئولان زندان تهران بزرگ در تماس تلفنی با خانواده شاهین ناصری، شاهد شکنجه نوید افکاری، مرگ او را در زندان تایید کردند، اما علت مرگ را نامعلوم اعلام کردند.

منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری روز چهارشنبه ۳۱ شهرویور به ایران اینترنشنال گفتند به گفته مسئولان، جسد او به پزشکی قانونی کهریزک منتقل شده است. خانواده ناصری هم برای تحویل پیکر این زندانی سیاسی به پزشکی قانونی کهریزک مراجعه کرده‌اند.

پیش‌تر سازمان حقوق بشر ایران خبر داده بود منابعی مطلع در گفت‌وگو با این سازمان از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر دادند.

فرهاد سلمان‌پور ظهیر، از زندانی‌های محبوس در زندان تهران بزرگ هم روز سه‌شنبه در فایلی صوتی که به دست ایران اینترنشنال رسید گفت که باخبر شده شاهین ناصری در زندان جان باخته است.

او افزود ناصری همزمان با سالگرد اعدام نوید افکاری به مکان نامعلومی منتقل شده بود و روز سه‌شنبه متوجه شده‌اند او به سلول انفرادی برده شده بوده تا از تماس تلفنی و ملاقات محروم شود.

سلمان‌پور ظهیر در فایل صوتی خود تاکید کرد احتمال خودکشی ناصری «به شدت» رد می‌شود و اگر چه احتمال دارد مقام‌ها بخواهند دلیل مرگ او را خودکشی اعلام کنند، ناصری «افسردگی نداشته و زن و بچه‌دار بوده و به آینده‌اش امیدوار».

او همچنین گفت که ناصری هیچ بیماری خاص یا زمینه‌ای نداشته است.

 

 

شاهین ناصری زندانی بود که با امضای شهادتنامه‌ای اعلام کرد شاهد شکنجه نوید افکاری بوده و ماموران دست نوید را شکسته و به او ناسزاهای رکیک و فحش‌های ناموسی می‌دادند تا  اعتراف اجباری بگیرند.

این زندانی همچنین در شهادت‌نامه خود اعلام کرد وحیدی‌یار، سروان آگاهی، وقتی او را در حال مشاهده شکنجه نوید افکاری دیده یک لگد محکم به شکمش زده که روی زمین افتاده و چشم‌بندی از جیبش درآورده و چشم‌هایش را بسته و او را از آنجا برده است.

بر اساس یک فایل صوتی از ناصری که پیشتر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، او هشدار داده بود که از طرف بازپرس پرونده‌اش به دلیل شهادتش درباره شکنجه نوید افکاری تهدید شده بود.

به گفته ناصری در این فایل صوتی، بازپرس پرونده که از «دخالت» ناصری در «پرونده امنیتی» افکاری خشمگین بود، به او گفته بود: «بلایی سرت در می‌آورم که ذوب بشوی.»

دادگستری استان فارس، در حالی روز شنبه ۲۲ شهریور از اجرای حکم اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر و از معترضان حکومت خبر داد، که هنوز ابهام‌های بسیاری درباره پرونده او و همچنین اجرای حکم اعدامش وجود دارد.

 

تازه چه خبر؟
منصور پوریان رییس شورای تامین دام کشور با اشاره به شرایط اقتصادی ایران و گرانی گوشت، اعلام کرد مردم «مصرف گوشت گوسفندی را تقریبا حذف کرده‌اند و حتی...More
هشت ماه پس از أغاز واکسیناسیون در ایران، وزارت بهداشت در دستورالعملی به مراکز واکسیناسیون، از مسئولان تزریق واکسن خواسته نسبت به صحت نوع واکسن تزریقی...More
محمد اسلامی، معاون ابراهیم رییسی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت این کشور اصرار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نصب دوربین در مکان‌های صدمه‌دیده...More
مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با هشدار نسبت به سرعت افزایش جمعیت در شهرهای حاشیه تهران اعلام کرد: «در برخی از شهرهای...More
بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ۱۴/۲ درصد از شهروندان ایرانی بالای ۱۸ سال «اصلا تمایلی به زدن واکسن کرونا...More