شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعزام شناور جنگی و سامانه موشکی پاتریوت به خاورمیانه در مقابله با «تهدیدات ایران»

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه  ۲۰ اردیبهشت اعلام کرد یک فروند شناور جنگی عملیات آبی‌خاکی و سامانه موشکی پاتریوت جهت تقویت یگان هوایی مقابله با آنچه تهدیدات ایران می‌نامد به منطقه خاورمیانه اعزام کرده است.

شناور یواس‌اس آرلینگتون، که مخصوص حمل تفنگداران دریایی، ماشین‌های عملیات آبی‌خاکی، ناوچه آبی‌خاکی و هواگردهای گردنده‌بال است و سامانه پدافند هوایی پاتریوت، به گروه ضربت ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و بمب‌افکن ب-۵۲ که قبلا به خلیج فارس اعزام شده ملحق خواهند شد.

طبق ادعای مقام‌های آمریکایی ، اعزام ادوات جنگی به منطقه در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر مشاهده تحرکاتی از سوی نیروهای نظامی ایرانی مستقر در خلیج فارس جهت حمله به نیروهای آمریکایی اتخاذ شده است.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرد استقرار شناور جنگی و اعزام سامانه موشکی «در واکنش به آمادگی فزاینده ایران برای انجام عملیات آفندی علیه نیروهای آمریکا و منافعمان» صورت می‌گیرد.

طبق این بیانیه، وزارت دفاع به پایش مستمر فعالیت‌های جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

وزرات دفاع آمریکا ضمن تاکید بر اینکه دولت آمریکا به دنبال «درگیری» با ایران نیست، گفت برای «دفاع از نیروها و منافع آمریکا در منطقه موضع گرفته‌ایم».

یکشنبه گذشته، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، خبر از استقرار گروه لینکولن و بمب‌افکن‌ها برای ارسال پیام «صریح و شفاف» به ایران درباره هرگونه قصد حمله به آمریکا یا متحدانش در منطقه خبر داد.

واشنگتن درباره منشا تهدیدات مورد ادعا توضیحی ارائه نکرده است.

این اقدام دولت آمریکا با تصمیم جمهوری اسلامی به توقف اجرای برخی تعهدات خود طبق توافق هسته‌ای برجام مصادف شد که در یک‌سالگی خروج دولت آمریکا از توافق مذکور صورت گرفت.

در بحبوحه افزایش تنش بین دو کشور، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار گفتگوی مستقیم با جمهوری اسلامی برای رسیدن به یک توافق جدید شده است.

در همین راستا، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد کاخ سفید شماره تماس با ترامپ را در اختیار سفارت سوییس در تهران، به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، گذاشته تا مقام‌های جمهوری اسلامی در صورت تمایل بتواند با او تماس بگیرد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، تعدادی از مقام‌های ارشد شورای امنیت کلی آمریکا حدود ظهر جمعه برای گفتگو در مورد ایران تشکیل جلسه دادند.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد در دولت آمریکا نوشت برخی مقام‌های وزارت دفاع آمریکا پیشنها کرده‌اند در قبال کمک‌های بشردوستانه به سیل‌زدگان در ایران و کاهش تحریم‌ها، از ایران خواسته شود از حمایت از حزب‌الله لبنان و نیروهای مبارز حوثی در یمن دست بکشد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More