شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بارش سنگین برف در ۲۰ استان ایران؛ لغو مدارس و تاخیر پروازها

 

بارش سنگین برف در تهران و بیست استان ایران موجب لغو مدارس و تعدادی از پرواز در فرودگاه‌های این کشور شد.

اداره آموزش و پرورش شهر تهران صبح یکشنبه ۲۹ دی‌ماه اعلام کرد که مدارس ابتدایی و متوسطه پایتخت ایران به دلیل «برودت هوا و لغزندگی معابر» تعطیل است. 

در تعدادی دیگر از شهرهای استان تهران از جمله دماوند، پردیس، رودهن، قدس، ملارد، شهریار، بهارستان، چهاردانگه، اسلامشهر، ری، کهریزک، فشافویه و رباط‌‌کریم مدارس نوبت صبح تعطیل اعلام شده‌اند. 

در استان البرز، آموزش و پرورش مدارس نوبت صبح شهرهای کرج، ‌فردیس و طالقان را تعطیل اعلام کرده است.

همچنین آموزش و پرورش در استان‌های لرستان،‌ قزوین، خراسان شمالی،‌ اردبیل، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، زنجان و تعدادی دیگر از استان‌ها مدارس برخی شهرها را برای روز یکشنبه تعطیل اعلام کرده‌اند.

هم‌زمان خبرگزاری ایرنا به نقل از مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارش برف در جاده‌های ۲۰ استان کشور خبر داده و به رانندگان توصیه کرده علاوه بر احتیاط‌های لازم، زنجیر چرخ و امکانات مورد نیاز را به همراه داشته باشند. 

بنا بر گزارش خبرگزاری‌های داخلی، جاده‌های ارتباطی اصلی در استان‌هایی از جمله گیلان، مازندران، قم ، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، ‌آذربایجان غربی، ‌خراسان شمالی و رضوی،‌ چهارمحال و بختیاری،‌ زنجان، اصفهان،‌ قم،‌ خوزستان،‌ قزوین، ‌همدان، لرستان و... علاوه بر برف با «مه‌گرفتگی و کاهش دید» رانندگان مواجه شده‌اند.

لغو پروازها و هشدار درباره حمله جانوران وحشی

در تهران تمامی پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه «مهرآباد» با اختلال و تاخیر روبه‌رو شده‌اند. 

طی اطلاعیه‌ای که در همین زمینه صادر شده مسئولان فرودگاه‌های «مهرآباد» و «امام خمینی» از مسافران خواسته‌اند برای اطلاع از برنامه پروازها با این دو فرودگاه تماس بگیرند.

تصاویری که کاربران رسانه‌های اجتماعی از سالن‌های فرودگاه «مهرآباد» منتشر کرده‌اند نشان‌‌دهنده ازدحام جمعیت و معطلی مسافران به دلیل لغو و تغییر برنامه پروازهاست.

سازمان محیط زیست کشور نیز در اطلاعیه‌ای به مردم هشدار داده که به دلیل سرمای هوا ممکن است «گونه های جانوری وحشی» به مناطق مسکونی در اطراف روستاها و حتی بافت های شهری نزدیک شوند.

برخی از تیم‌های ورزشی در تهران از جمله سایپا و پرسپولیس بازی‌های تدارکاتی و تمرینات خود را لغو کرده‌اند.

سازمان هواشناسی ایران در اخطاریه‌ای که درباره تغییر شرایط جوی کشور صادر کرده نسبت به بارش برف، مه گرفتگی و یخبندان طی یکشنبه و دوشنبه در هشت استان هشدار داده است. 

در برخی استان‌های شمالی با ورود سامانه‌های بارشی هوا با کاهش ۱۰ درجه‌ای مواجه شده‌ است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More