شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

صدها روستای آذربایجان و کردستان در محاصره برف؛ یک سامانه بارشی دیگر در راه است

 

با ادامه یافتن بارش برف در استان‌های شمال غربی ایران، صدها روستا در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان در محاصره قرار گرفتند و راه ارتباطی آنها همچنان قطع است. این در حالی است که از روز چهارشنبه یک سامانه بارشی دیگر وارد استان‌های آذربایجان شرقی، همدان و زنجان خواهد شد.

ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، گفت که همچنان راه دسترسی به ۴۵۰ روستا در این استان مسدود است.

شکری، روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن، به ایسنا گفت: «از این تعداد راه دسترسی مسدود۱۹۰ مورد مربوط به مرکز استان است.»

همچنین دانش زندی، رییس مرکز مدیریت راه‌های کردستان، روز سه‌شنبه به ایرنا گفت: «بر اثر بارش برف روز گذشته راه ارتباطی ۹۰ روستا مسدود شده بود که اکنون راه ۳۸ روستا به علت شدت کولاک هنوز بسته است.» او گفت که این روستاها «بیشتر در شهرستان‌های دیواندره و بانه واقع شده‌اند.»

همزمان اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش این استان اعلام کرد که برخی از مدارس شهرها و روستاهای آذربایجان غربی در روز سه‌شنبه تعطیل است. 

محمد امیدفر، رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، به ایسنا گفت که از روز چهارشنبه یک سامانه‌ بارشی وارد این استان خواهد شد و «فعالیت قوی خواهد داشت.»

در استان زنجان، شهرام میرزایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر این استان، روز سه‌شنبه گفت که «در ۱۰ روز گذشته نیروهای امداد و نجات تعداد ۲۳۷ مسافر در راه مانده ناشی از ۲۷ مورد وقوع برف و کولاک را در جاده‌های ارتباطی این استان اسکان داده‌اند.»

حسین سلطانی، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان نیز گفت: «ارتفاع برف در شهر زنجان که بارش آن از بامداد تا شامگاه دوشنبه در اغلب مناطق استان تداوم داشت، به ۲۱ سانتیمتر رسید.»

در حالی که در شهرستان خدابنده نیز ۳۶ سانتیمتر برف آمده، او روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا ادامه داد: «امروز این سامانه بارشی از زنجان خارج می‌شود و از روز چهارشنبه هفته جاری نیز سامانه بارشی جدید وارد شده و تا پنجشنبه در این استان مستقر خواهد بود.»

همچنین در حالی که در هفته گذشته، بحران برف در استان گیلان، زندگی بسیاری از مردم این استان را مختل کرده بود، مسعود اسدی پرور، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت، از وارد شدن خسارت  ۱۹میلیارد تومانی به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

او با اشاره به این که «رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است»، ادامه داد: «بارش سنگین برف موجب تخریب سازه برخی از گلخانه ها شده و همچنین یکی از بزرگترین واحدهای تولیدکننده قارچ دکمه‌ای کشور که در رشت است، آسیب جدی دید.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More