شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

با شکایت پیمانکار شهرداری «کوت‌ عبدالله» در خوزستان، ۱۳ کارگر زندانی شدند

شهرداری شهر «کوت‌ عبدالله» در استان خوزستان خبر بازداشت ۱۳ کارگر بخش خدمات شهری با شکایت پیمانکار این شهرداری را تایید کرد.

نواب حاجیان سعیدی، شهردار کوت‌ عبدالله، روز یکشنبه ۲۸ مهرماه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا در این زمینه گفت: «‌حدود ۱۳ نفر بازداشت شده‌اند که از میان آن‌ها تعدادی کارگر خدماتی‌اند.»

او با اعلام این که تعداد ۱۲۰ نفر از معارضان شهرداری با مطالبه «استخدام در شهرداری» اعتراض می‌کرده‌اند،‌ گفت: «شهرداری ظرفیت این همه نیروی کار را ندارد و این افراد با سنگ‌اندازی‌ها مانع انجام کار کارگران خدمات شهری می‌شوند.»

به گفته او، در سال‌های گذشته تعداد بسیاری از افراد با همین روش جذب شهرداری شده‌اند.

سعیدی درباره وضعیت پرونده و بازداشت این کارگران معترض گفت: «این موضوع از سوی مراجع قضایی در حال پیگیری است، اما از وضعیت کارگران و این‌که آیا هنوز در بازداشت هستند یا نه، بی‌خبرم.»

در ماه‌های گذشته نیز رسانه‌ها اخباری از اعتراض کارگران بخش فضای سبز شهرداری به دلیل «عدم پرداخت حقوق معوقه»، «بی‌توجهی به مطالباتشان» و همچنین «فقدان امنیت شغلی» منتشر کرده بودند.

بر اساس ادعای کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله در خردادماه، پیمانکار حقوق بهمن سال گذشته را به آن‌ها پرداخت کرده و از حقوق اسفند تنها یک میلیون تومان به صورت علی‌الحساب واریز شده بود.

همزمان در خردادماه اخباری منتشر شد که بر اساس آن یکی از کارگران واحد ‌فضای سبز شهرداری که حقوق خود را چند ماه دریافت نکرده بود، هنگام کار دچار وخامت حال شد و در راه انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. در حالی که همکاران این فرد «مشکلات عصبی ناشی از عدم دریافت حقوق» را موجب این مساله می‌دانستند، شهردار کوت‌ عبدالله او را «دارای سابقه بیماری» خوانده بود. 

کارگران معترض برای پیگیری مشکلات خود در مقابل استانداری خوزستان هم تجمع کرده بودند که به نتیجه‌ای نرسید.

واحد فضای سبز شهرداری کوت عبدالله نزدیک به ۲۲۰ کارگر دارد که از اسفندماه سال ۱۳۹۷ پرداخت حقوق آن‌ها به تاخیر افتاده است.

خبرگزاری ایرنا در همین زمینه گزارش داد که با ادامه این تاخیر و نارضایتی کارگران، چندی پیش یک کارگر معترض به پیمانکاری در حوزه فاضلاب با تخلیه خودروی لجن‌کش مقابل ساختمان شهرداری کوت عبدالله خبرساز شد. رسانه‌ها نوشته‌اند این فرد هشت ماه حقوق خود را دریافت نکرده بود.

شهردار این شهر تلاش برای «تجمیع زباله‌های شهر» از سوی کارگران معترض را راه فشار آن‌ها به شهرداری در جهت پرداخت حقوق خوانده است.

کوت عبدالله، مرکز شهرستان کارون، شهر جدیدی است که در زمستان سال ۱۳۹۱ با ایجاد شهرستان کارون از شهرستان اهواز جدا شد و به عنوان مرکز این شهرستان قرار گرفت.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More