شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بهزیستی همدان: کودک آزار دیده با تسبیح فقط یک روز بعد از انتقال به خانه امن با دستور قاضی ترخیص شد

زهره بختیاری، معاون بهزیستی استان همدان، گفت که «کودک آزار دیده با تسبیح» که به همراه دو خواهر و مادرش به خانه امن بهزیستی منتقل شده بودند، فقط یک روز بعد با دستور قاضی ترخیص شدند و به خانه خود برگشتند.

انتشار تصویری از یک کودک ملایری که در آن عموی کودک با انداختن تسبیح در گردن این کودک او را مورد آزار قرار داده بود با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و محمود علیگو، رییس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اعلام اینکه «کودک آسیب‌دیده‌ای که با انداختن تسبیح به گلو آزار دیده است به یکی از خانه‌های امن استان همدان منتقل می‌شود»، گفته بود که این خانواده دو دختر نیز دارند و مقرر شده این کودکان به همراه مادر به خانه امن منتقل شوند.

همان روز علیگو از بازداشت پدر و عموی این کودک به دلیل کودک‌آزاری خبر داد اما همزمان حسین بشری، معاون فرماندهی انتظامی استان همدان،  گفت «فردی که با انداختن تسبیح به دور گردن کودک» اقدام به کودک‌آزاری کرده بود عموی کودک است و در اعترافات اولیه گفت که هدفش شوخی و مزاح با برادرزاده‍اش بوده و از نتیجه کار خود اطلاع نداشته است.

اکنون اما زهره بختیاری، معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان، خبر داده است که هفته گذشته این کودک آسیب‌دیده با تسبیح به همراه مادر و دو خواهرش به یکی از خانه‌های امن استان همدان منتقل شدند اما بعد از یک روز این کودک آزاردیده ملایری از خانه امن ترخیص شده‌ است.

زهره بختیاری درباره دلیل ترخیص این کودک، گفت که این کودک به همراه مادر و دو خواهر ۵ و ۶ ساله خود روز سه‌شنبه هفته گذشته به خانه امن بهزیستی استان همدان منتقل و در آنجا پذیرش شدند اما «یک روز بعد به علت بی‌قراری مادر و با دستور قاضی پرونده، از خانه امن مرخص شدند».

معاون بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کودک خوب است، گفت که «طبق اظهارات خانواده و سایر بستگان قصدی مبنی بر کودک آزاری نبوده و می‌خواستند شوخی کنند».

بختیاری این کودک‌آزاری را ناشی از ناآگاهی عنوان کرد و گفت که «به نظر می‌رسد علت این مساله ناآگاهی و مشکلات فرهنگی» بوده است.

خبرآزادی عمو و پدر این کودک آزار دیده به طور رسمی اعلام نشده است اما معاون بهزیستی استان همدان به طور ضمنی به آزادی آنها اشاره کرد و گفت که یک تیم تخصصی اورژانس اجتماعی برنامه آموزش و آگاه‌سازی این خانواده را از روز یک‌شنبه تا زمان مورد نیاز آغاز کرده ‌است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More