شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تجمع هم‌زمان کارگران هفت‌تپه و فولاد اهواز در خوزستان

گروهی از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه برای سیزدهمین روز متوالی در خیابان‌های شوش دست به تجمع زدند. آنها در تجمع خود شعارهایی نظیر «‌کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» و «درود بر کارگر، مرگ بر ستمگر» سر دادند.

برخی فعالان کارگری در خوزستان گفته‌اند که کارگران معترض در تجمع امروز همراه با خانواد‌ه‌هایشان حضور داشته‌اند.

هم‌زمان صدها نفر از کارگران فولاد اهواز نیز مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند و شعار هایی از جمله «‌خاشقجی را رها کن، فکری به حال ما کن» سر دادند. 

گزارش‌های متعددی هم از حضور سنگین ماموران ضد شورش در تجمع امروز اهواز منتشر شده است. هنوز مشخص نیست که آیا در این تجمع فرد یا افرادی بازداشت شده‌اند یا خیر. 

در همین حال غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با بیان این که تجمع‌ کارگران هفت‌تپه مسالمت‌آمیز بوده، وعده داده که  استانداری پیگیر رسیدگی به خواسته‌های کارگران است.

صبح امروز همچنین یداله مهرعلی زاده، قائم مقام معاونت اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه موضوع هفت تپه در سطح معاونان رئیس جمهوری در دست بررسی است، گفت: «دولت در تلاش است تا ۲ ماه از حقوق عقب افتاده کارگران این شرکت طی هفته جاری پرداخت شود.»

او با اشاره به اینکه حقوق چهار ماه کارگران هفت تپه معوق شده است، افزود: «اولویت مجموعه مدیریتی استان این است که ۲ تا سه ماه از این مطالبات طی هفته جاری پرداخت شود.

به گفته این مقام استانداری خوزستان «در حال حاضر تعدادی از کارگران این شرکت دست از کار کشیده اند که این موضوع بر روند فعالیت خطوط تولید تاثیر گذاشته است زیرا نی ها باید قبل از انقضای تاریخ در اسرع وقت برداشت و وارد چرخه تولید کارخانه شوند.»

بنابر گزارش‌ها و ویدیوها، روز جمعه ۲۵ آبان‌ماه، کارگران هفت‌تپه در روز دوازدهم اعتصاب خود، ابتدا مقابل فرمانداری شهر شوش تجمع اعتراضی تشکیل دادند و پس‌از آن، در سطح شهر تظاهرات کردند.

کارگران در این تظاهرات، به‌صورت نمادین به تشییع پیکر نیشکر هفت‌تپه پرداختند. پس از آن مقابل مصلای نماز جمعه به تجمع و سخنرانی کردند و درنهایت، داخل مصلای نمازجمعه با شعارهایی از قبیل «حسین حسین شعارشان، دزدی افتخارشان» - «مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر» و «کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»،  مانع از سخنرانی امام جمعه شهرستان شدند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More