شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تلویزیون ایران «اعترافات» دانش‌آموز منتشرکننده کلیپی درباره کرونا را پخش کرد

 

هم‌زمان با ادامه مخالفت‌ها با بازگشایی مدارس، نیروی انتظامی از بازداشت منتشرکنندگان فیلم «فوت یک دانشآموز به دلیل کرونا» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا، روز پنج‌شنبه گفت: «عوامل ضبط و انتشار کلیپی که ضعف یک‌دانش‌آموز را به کرونا نسبت داده و باعث تشویش اذهان عمومی شده بودند، دستگیر شدند.»

به گفته این مقام پلیس، ضبط‌کننده این صحنه و همچنین فردی که کلیپ را در فضای مجازی بارگذاری کرده بود دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

در همین حال تلویزیون ایران سخنان دانش‌آموزی را که این ویدیو را ضبط کرده بود پخش کرد.

او در این فیلم می‌گوید که دانش‌آموزی که تصویر شده بود بر اثر ضعف جسمانی غش کرد.

ویدیوی غش کردن و افتادن یک دانش‌آموز در مدرسه‌ای در منطقه ۱۸ تهران در روزهای اخیر منتشر شد؛ با این حال  مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: «اتفاقی در این مدرسه رخ نداده است.» او توضیح نداد که این کودک به چه دلیلی غش کرده و افتاده است.

 

دولت حسن روحانی با وجود مخالفت‌ها، مدارس را از روز ۱۵ شهریور باز کرد؛ هرچند رییس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش بعدا اعلام کردند که حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست.

در همین حال وزارت آموزش و پرورش فهرست برنامه‌های تلویزیونی آموزشی را در سایت خود منتشر کرده است.

وزارت آموزش و پرورش هنوز درباره نحوه برگزاری امتحانات و آزمون دانش‌آموزانی که در کلاس‌ها حاضر نمی‌شوند توضیحی نداده است.

همچنین گزارش شده است مدارس در برخی از مناطق ایران هنوز آغاز به کار نکرده است.

در همین حال ظهر پنج‌شنبه والدین و دانش‌آموزان روستای «سرچاه» در بخش مرکزی و دهستان بینالود نیشابور با حضور در آموزش‌ و پرورش این شهرستان به غیبت معلم‌ها در مدرسه اعتراض کردند.

به گزارش «صبح توس»، یکی از والدین دانش‌آموزان گفت اینترنت روستا به‌شدت ضعیف است و مردم توانایی تامین تجهیزات مدرن را ندارند و دانش‌آموزان نمی‌توانند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند؛ به همین خاطر، «کلاس‌های حضوری برای ما بهتر است».

از سوی دیگر انتقادها به بازگشایی مدارس همچنان ادامه دارد.

از جمله مجید شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد، گفت که بازگشایی مدارس «به صلاح استان نیست».

شیرانی تاکید کرد: «چند رویداد مثل عزاداری ایام محرم و مسافرت‌ها را در هفته‌های گذشته داشتیم و باید منتظر می‌ماندیم تا عوارض و عواقب این دو رویداد را بررسی می‌کردیم.»

در همین حال آبتین حیدرزاده، معاون علوم پزشکی گیلان، از والدین خواست فرزندانی را که نشانه‌های بیماری دارند به مدرسه نفرستند.

حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران، روز ۲۰ شهریور اعلام کرده بود که با وجود برگزاری مراسم ماه محرم و بازگشایی مدارس آمار ابتلا به کرونا در برخی مناطق «کاهش یافته» است.

با این حال مقامات پزشکی تعدادی از استان‌های ایران از جمله تهران، گیلان، مازندران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان از افزایش شیوع کرونا در این استان‌ها خبر داده‌اند.

در همین حال محمدرضا صائینی، معاون دانشگاه علوم ‌پزشکی زنجان، گفت: «با توجه به تجمعات هفته‌های گذشته و مسافرت‌های مردم امکان دارد در مهرماه با پیک جدید بیماری کرونا در استان مواجه شویم.»

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، پیشتر تایید کرده بود که مدارس و دانشگاه‌ها یکی از «خطرناک‌ترین محل‌ها برای انتشار این ویروس» است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More