شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جو شدید امنیتی در اطراف دانشگاه تهران و امیرکبیر

 

گزارشها از ایران حاکی است که جو امنیتی شدیدی در اطراف دانشگاه تهران و دانشگاه امیرکبیر در تهران حاکم شده است. 

به گفته شاهدان عینی ماموران امنیتی با موتور،‌ ماشین‌های آبپاش و چندین دستگاه اتوبوس در این محدوده حضور دارند. همچنین تعداد زیادی مامور لباس شخصی نیز در این منطقه در حال تردد هستند. 

پس از اعلام پرتاب موشک پدافند سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی،‌ معترضان به پنهان‌کاری حکومت ایران دست به تجمع در دانشگاه‌ها و شهرهای مختلف ایران زدند. 

شب گذشته در چهارمین روز از این اعتراض‌ها ماموران به تجمع دانشجویان امیرکبیر در داخل دانشگاه حمله کردند. 

به گزارش شورای صنفی دانشجویان ماموران حراست دانشگاه با غروب خورشید در دانشگاه امیر کبیر را باز کرده و تعدادی از ماموران لباس شخصی و بسیجیان را به داخل دانشگاه راه دادند و پس از آن در دانشگاه را بستند. 

بر اساس گزارشهای رسیده دانشجویان مورد حمله بسیجیان قرار گرفته‌اند و مشخص نیست چه تعداد دانشجو در این حمله زخمی یا بازداشت شدند.

موج جدید اعتراض‌های عمومی در ایران از روز شنبه و در پی تایید شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای مسافربری اوکراینی صورت گرفت که طی آن ۱۷۶ خدمه و مسافر این پرواز کشته شدند.

بنا به اعلام سخنگوی قوه قضاییه دست‌کم ۳۰ نفر از شهروندان معترض در شهرهای مختلف تاکنون طی این اعتراض‌ها بازداشت شده‌اند. پیشتر گزارش‌های تصویری از حمله ماموران امنیتی و انتظامی به مردم و شلیک مستقیم گلوله ساچمه‌ای و واقعی به آن‌ها نیز منتشر شده بود.

تجمع‌های روزهای گذشته در شهرهای تهران،‌ همدان،‌ مشهد،‌ بابل،‌ بابلسر،‌ گرگان،‌ گوهردشت،‌ سنندج،‌ دامغان،‌ شیراز،‌اصفهان،‌ بجنورد و ... شکل گرفته بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More