شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حسن نصرالله: در هر جنگی علیه ایران ما هرگز بی طرف نخواهیم بود

حسن نصرالله، رهبر گروه شبه‌نظامی شیعی حزب‌الله لبنان، «صراحتا» اعلام کرد که «هر جنگی علیه ایران به منزله جنگ علیه کل محور مقاومت بوده و هدف از آن نابودی مسئله فلسطین است، ما هرگز بی طرف نخواهیم بود.»

نصرالله گفت: «ما هر گونه جنگ علیه ایران را رد می‌کنیم و آن را جنگی علیه کل محور مقاومت می‌دانیم که خیلی از کشورها را نابود خواهد کرد.»

او ادامه داد: «در روز عاشورا موضع خود را به عنوان بخشی از محور مقاومت بار دیگر صراحتا اعلام می‌کنیم و می‌گوییم ما بی‌طرف نیستیم.»

نصرالله تاکید کرد که «اگر همه ما کشته شویم»، حزب‌الله لبنان از حمایت ایران دست برنمی‌دارد.

رهبر حزب‌الله لبنان همچنین شامگاه دوشنبه ۱۸ شهریور، در یک سخنرانی دیگر به مناسبت ماه محرم، با «فرمانده خیمه‌گاه» خواندن علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، خطاب به او گفت: «تو را مقابل آمریکا و اسراییل تنها نمی‌گذاریم.»

نصرالله، بار دیگر با هشدار به آمریکا و اسرائیل، ادامه داد که این گروه «در صورتی که اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، تمام منطقه درگیر می‌شود و نیروهای مقاومت به آن پاسخ می‌دهند.»

پیشتر با افزایش تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا در خلیج فارس، نصرالله بارها تهدید کرده بود که «در صورت جنگ با ایران، این جنگ محدود به مرزهای ایران نخواهد شد.»

او همچنین در تیرماه گذشته در گفت‌وگو با المنار گفت: «در صورت آغاز جنگ، ایران با اقتدار می‌تواند اسرائیل را بمب‌باران کند.»

سخنرانی نصرالله در شرایطی است که تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل بالا گرفته است.

این گروه روز دوشنبه ۱۸ شهریور با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی را در حالی که مرز میان لبنان و اسرائیل را رد کرده بود، ساقط کرد. اما ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت که یکی از پهپادهایش «هنگام انجام عملیاتی معمول در جنوب لبنان سقوط کرده» است.

همچنین ده روز پیش، حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به یک تانک اسرائیلی در شمال اسرائیل خبر داد.

نصرالله در سخنرانی روز دوشنبه در این باره گفت: «اگر به هر شکلی علیه لبنان حمله‌ای آغاز شود ما به شکل مناسبی پاسخ خواهیم داد و آن زمان دیگر هیچ خط قرمزی وجود ندارد.»

او ادامه داد: «هیچ کشوری در جهان نبوده که برای تشویق بیروت به خودداری از پاسخ با این کشور تماس نگیرد و این نشان دهنده قدرت ما است.»

پس از حمله پهپادی به یکی از پایگاه‌های حزب‌الله در حومه بیروت، برخی از کشورهای غربی و سازمان ملل متحد، طرفین درگیر را به «خویشتن‌داری» دعوت کرده بودند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More