شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله موشکی اسرائیل به «‌اهداف ایرانی» در سوریه

اسرائیل در اولین ساعات شنبه ۲۴ فروردین به چند پایگاه نظامی در مصیاف، در استان حماه سوریه حمله هوایی کرد.  

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، در این زمینه نوشت که جنگنده‌های اسرائیلی «یکی از مواضع ارتش عربی سوریه در اطراف شهر مصیاف واقع در حومه حماه را هدف قراردادند.»

بنا بر گزارش این خبرگزاری، پدافند هوایی ارتش سوریه «با موشک‌های دشمن در آسمان شهر مصیاف مقابله و شماری از آنها را منهدم کرد.»

یک منبع نظامی به خبرگزاری سوریه گفت که «این حمله هوایی ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد به وقت سوریه و از طریق حریم هوایی لبنان انجام شده است و در این حمله چند ساختمان تخریب و سه نیروی نظامی زخمی شدند.»

اما خبرگزاری فرانسه در دمشق به نقل از سازمان غیردولتی حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است از «زخمی شدن هفده نفر از نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان هوادار» در این حمله خبر داد.

این سازمان اعلام کرد که ممکن است «چند نیروی ایرانی» در این حمله کشته شده باشند.

ناظران حقوق بشر سوریه همچنین خبر داده  که اسرائیل در این حمله چند موضع نظامی در شهر مصیاف و همچنین روستاهای اطراف آن را هدف قرار داده است.  

در این میان، علاوه بر «یک مدرسه نظامی رژیم سوریه در شهر مصیاف»، یک مرکز توسعه موشک‌های میان‌برد در روستای «زاوی» متعلق به نیروهای ایران و یک مرکز آموزشی که مورد استفاده نیروهای ایرانی در روستای شیخ غضبان است، نیز هدف قرار گرفتند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل درباره این حمله خبرگزاری فرانسه گفت که ارتش اسرائیل معمولا درباره چنین اخباری نظر نمی‌دهد.

این اولین بار نیست که مصیاف هدف حمله قرار می‌گیرد. دمشق بارها اسرائیل را به بمباران یا موشک‌باران مواضع نظامی ایران و حزب‌الله لبنان در این منطقه متهم کرده است.

از ابتدای جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون، اسرائیل بارها مواضع ارتش سوریه، و همچنین نیروهای نظامی ایران و حزب‌الله لبنان در خاک سوریه را هدف قرار داده است.

در اواخر ماه مارس، در حمله اسرائیل به انبار مهمات ایران در نزدیکی شهر حلب، هفت نفر از نیروهای ایرانی کشته شدند.

پیش از آن نیز در ژانویه گذشته در حمله اسرائیل علیه مواضع ایران در سوریه، بیست و یک نفر که بیشتر آنان ایرانی بودند کشته شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بارها اعلام کرده که به سیاست خود مبنی بر ادامه حملات علیه مواضع ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه ادامه خواهد داد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More