شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خامنه‌ای: فشار اقتصادی آمریکا برای جدا کردن ملت از نظام است

 

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران و فرمانده کل قوا، هدف آمریکا را از اعمال فشارهای اقتصادی بر ایران، ایجاد شکاف بین ملت و نظام دانست.

خامنه‌ای، صبح روز شنبه نهم تیرماه، در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری دانشگاه امام حسین، داشتن «صبر» و «تقوا» برای ملت و به‌ویژه مسؤولان و مدیران را شرط «آینده‌دار» بودن انقلاب خواند و آن را عاملی دانست که موجب می‌شود «دشمنان هیچ غلطی نتوانند بکنند».

او صبر را باقی‌ماندن در میدان و بیرون نرفتن از آن و چشم‌دوختن به هدف‌های دور تعریف کرد و تأکید کرد که درصورت به‌کار بستن صبر و تقوا ازسوی مسؤولان نظام و آحاد مردم، «دشمن هیچ آزاری نمی‌تواند به آن‌ها برساند».

فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی ایران، گفت که معنی «اقتدار ملی» این نیست که پول‌های کشور را به کشوری دیگر بدهند و اسلحه بخرند. او این کار را حماقت خواند و افزود: «اقتدار از دل ملت می‌جوشد».

خامنه‌ای ائتلاف‌هایی را که آمریکا در منطقه خاورمیانه تشکیل داده است، دلیلی بر قدرت جمهوری اسلامی دانست و گفت: «اگر آمریکا توانایی غلبه بر نظام اسلامی را داشت، احتیاج نداشت که با کشورهای روسیاه منطقه برای ایجاد اغتشاش و ناآرامی و ناامنی در ایران ائتلاف کند».

او مدعی شد که «دشمنی آمریکا» و همچنین «نفرت ملت از آمریکا» روزبه‌روز بیشتر می‌شود و افزود: «امروز برنامه‌ی دشمن پس از مأیوس‌شدن از راه‌های دیگر، ایجاد شکاف بین نظام و ملت است؛ اما حماقت می‌کنند، نمی‌دانند که نظام، چیزی جز ملت ایران نیست».

رهبر جمهوری اسلامی تأکید کرد که این «فشارهای اقتصادی» را وارد می‌کنند تا بتوانند ملت را از نظام جدا کنند.

خامنه‌ای با اشاره به درخواست‌های اخیر ازسوی گروه‌هایی از فعالان سیاسی برای مذاکره با آمریکا، گفت: «بعضی می‌گویند تسلیم بشویم تا موذیگری دشمن ادامه پیدا نکند، اما نمی‌دانند هزینه‌ی تسلیم شدن به‌مراتب بیشتر از ایستادگی‌کردن است. ایستادگی‌کردن هزینه‌هایی دارد، اما دستاوردهای آن صدها برابرِ هزینه‌ها فایده دارد».

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More