شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روز سوم ثبت‌نام انتخابات: تعداد متقاضیان به ۶۴۴ نفر رسید

سومین روز نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی به پایان رسید که تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان به ۶۴۴ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی پورعلی مطلق، دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد امروز، پنج‌شنبه، ۲۴ فروردین،  ۳۵۷ داوطلب نام‌نویسی کرده‌اند که ۲۱ نفر آنها زن بودند.

به این‌ترتیب، تعداد کل زنانی که برای نامزدی این دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند، به ۳۴ نفر رسید.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت از میان کل داوطلبانی که تا امروز برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند، جوان‌ترین آنها ۱۸ ساله و مسن‌ترین ۸۸ ساله و بیشترین فراوانی سنی داوطلبان بین ۴۱ تا ۴۵ ساله بوده است که ۹۱ داوطلب در این فاصله‌ی سنی ثبت‌نام کرده‌اند.

در دوره‌ی گذشته، تعداد داوطلبانی که در روز سوم ثبت‌نام کرده بودند، ۹۹ نفر و مجموع کل ثبت‌نام‌کنندگان برای نامزدی انتخابات دوره‌ی یازدهم ریاست‌جمهوری در طول پنج روز، تنها ۶۸۶ نفر بوده است.  

پورعلی مطلق بیشترین فراوانی از نظر مدرک تحصیلی را مربوط به مدرک تحصیلی لیسانس عنوان کرد و گفت ۱۷۰ داوطلب با این سطح تحصیلات، برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور از مردم خواست تنها افرادی که طبق قانون شرایط حداقلی را برای ریاست جمهوری دارند، به ستاد انتخابات کشور مراجعه کنند.

امروز به دلیل تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان به وزارت کشور، صفی طولانی برای ثبت‌نام ایجاد شده بود که تصاویر آن در فضای مجازی بارها به اشتراک گذاشته شده است.

فردی می‌خواست دختر خردسالش را ثبت‌نام کند و افراد دیگری برای ثبت‌نام آمده بودند که خود اذعان می‌کردند برای «سوژه خنده» ثبت‌نام می‌کنند و شرایط نامزدی را ندارند.   

دیروز احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان هم در مورد تعداد بالای ثبت‌نام‌کنندگان هشدار داده بود و از رسانه‌ها خواسته بود که شرایط داوطلبی را برای مردم تشریح کنند.

از میان چهره‌های شناخته‌شده‌ای که امروز ثبت‌نام کردند، می‌توان به محمد غرضی، وزیر اسبق پست، هوشنگ امیر احمدی، استاد دانشگاه ساکن آمریکا و بنیان‌گذار و رئیس شورای ایران-آمریکا، حسن سبحانی و علی پوسف‌پور، نمایندگان اسبق مجلس شورای اسلامی، هاشم بطحائی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و مصطفی هاشمی طبا، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی اشاره کرد.

هاشمی‌طبا که به صورت مستقل ثبت‌نام کرده است، نخستین چهره‌ی اصلاح‌طلبی است که برای این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کند.  

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری تا روز شنبه، ۲۶ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری در ایران، همزمان با انتخابات پنجمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی (در چهار حوزه‌ی انتخابیه)، ۲۹ اردی‌بهشت ماه برگزار می‌شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More