شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فائزه هاشمی: مردم از اصلاح‌طلبان ناامید شده‌اند

فائزه هاشمی می‌گوید که «مردم از اصلاح‌طلبان ناامید شده‌اند» زیرا بسیاری از آن‌ها «به دنبال منافع باند و دسته خود هستند و عملکرد مناسبی نداشتند تا مردم امیدوار شوند که با پشتیبانی آن‌ها بتوانند به مقاصد و مطالباتشان برسند.»

فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با سایت خبری برنا درباره عملکرد اصلاح‌طلبان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲، مجلس در سال ۱۳۹۴ و همچنین پیروزی در انتخابات شورای شهر، گفت: «دولت و اعضای شورای شهر مشکلاتی دارند.»

در این گفت‌وگو که امروز پنجشنبه، ۵ اردیبهشت منتشر شده، او با تاکید بر این که نقدی به اعضای اصلاح‌طلب مجلس ندارد، اضافه کرد: «آن‌ها سمت اجرایی ندارند و مصوبات‌شان هم ممکن است توسط شورای نگهبان رد شود.»

او با طرح این سوال که با توجه به سن و آسیب‌هایی که میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی دیده‌اند، اگر از «حصر خارج شوند چه فرقی قرار است با دیگران داشته باشند؟» گفته بسیاری از حصر بیرون آمدند و «بدون اینکه اقدامی انجام دهند، زندگی می‌کنند».

فائزه هاشمی از چهره‌های اصلاح‌طلب ایران است که چند بار به دلیل حمایت از جنبش سبز بازداشت، دادگاهی و راهی زندان شده است. او همچنین بارها به دلیل مصاحبه‌های جنجالی درباره ورزش و حجاب و همچنین دیدار با رهبران جامعه بهایی ایران خبرساز شده است.

با این حال او گفت که چه در سال ۱۳۷۸ که به دلیل انتشار پیام کوتاهی از فرح دیبا و کاریکاتوری درباره نابرابری دیه زن و مرد در روزنامه زن به دادگاه رفت، و چه پس از اعتراضات سال ۱۳۸۸، هرگز «بازجویی به معنای دقیق کلمه نداشته» و «به دلیل اینکه فرزند یکی از چهره‌های سیاسی» بود «رفتار متفاوتی» با او شده است.

این فرزند رییس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرده است که در جمهوری اسلامی به زندانیان سیاسی «اتهام امنیتی» زده می‌شود.

با حجاب اجباری مخالفم

دختر رییس‌جمهوری پیشین ایران همچنین درباره حجاب اجباری پس از استقرار جمهوری اسلامی در ایران گفت: «بسیاری از افراد مثل من که با حجاب اجباری مخالف‌اند به این معنا نیست که در صورت اختیاری شدن حجاب، حجاب خود را خواهند برداشت.»

او با تاکید بر این که «تعداد چادری‌های کشور روز به روز در حال کاهش است» اضافه کرد که بر اساس «یک نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی»، اثرات حجاب اجباری در تعارض با هدف اجباری بودن حجاب زنان است.

فائزه هاشمی درباره منع زنان برای قضاوت در جمهوری اسلامی نیز گفت: «در مورد قضاوت زنان برخی از مراجع معتقدند زنان می‌توانند قضاوت کنند اما برخی دیگر مخالف این نگاه را به مسئله قضاوت زنان دارند. بنابراین نمی‌توان دقیقا گفت که زنان نمی‌توانند قضاوت کنند.»

خانم هاشمی که در زمینه ورزش زنان نیز فعالیت داشته، بار دیگر به رییس‌جمهوری پیشین ایران حمله کرد و گفت: «من در ورزش بانوان سمتی نداشتم اما به عنوان مادر معنوی ورزش بانوان حضور داشتم... آقای احمدی‌نژاد به دلیل مقابله با من، فدراسیون ورزش زنان اسلامی را تعطیل کرد و تصور می‌کرد من در آنجا فعالیت سیاسی می‌کردم. به دلیل اینکه نمی‌توانستند من را بردارند، کل مجموعه را تعطیل کردند.»

او درباره ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی نیز گفت: «این نگاه به معنای مجازات زنان به خاطر بی‌اخلاقی مردان است. اگر دلیل منع ورود زنان به استادیوم‌ها بی‌اخلاقی مردان است، پس می‌توان چند بازی مانع ورود مردان به استادیوم شد و زنان فقط اجازه ورود داشته باشند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More