شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فائزه هاشمی: دلیلی برای رای دادن در انتخابات وجود ندارد

فائزه هاشمی، فعال سیاسی در جلسه‌ای در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس به انتقاد از سیاست‌های حکومت جمهوری اسلامی پرداخت و گفت شرکت در انتخابات پیش رو به نتیجه‌ای منجر نمی‌شود و شرایط را تغییر نخواهد داد. 

او همچنین اشاره کرد که تفاوت چندانی میان نامزدهای اصلاح‌طلب و اصولگرا از لحاظ تغییر وضعیت وجود ندارد.

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد در انتخابات شرکت نخواهد کرد و رای ندادن را به معنای «مشارکت نکردن در تصمیمات غلط» حکومت می‌داند و شرکت نکردن را به مثابه یک استراتژی می‌بیند. 

فعالان سیاسی و مدنی داخل و خارج کشور و همچنین برخی روزنامه‌نگاران رسانه‌های فارسی‌زبان خارج در این میزگرد شش‌ساعته سوالات خود را از هاشمی پرسیدند.

کلاب‌هاوس که اخیرا با استقبال کاربران ایران مواجه شده، از سوی حکومت ایران با محدودیت دسترسی مواجه در داخل کشور است.  

رسانه‌های فارسی‌زبان خارج را دنبال می‌کنم

در بخشی از این میزگرد آنلاین، هاشمی در پاسخ به سوالی درباره رسانه‌های فارسی‌زبان خارج کشور گفت که آن‌ها آموخته‌اند به صورت «حرفه‌ای» کار ‌کنند و او بسیاری از اخبار ایران را از طریق این رسانه‌ها دنبال می‌کند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در همین زمینه به پرونده انهدام هواپیمای مسافربری اوکراینی از سوی سپاه پاسداران در دی‌ماه ۱۳۹۸ اشاره کرد.

او اضافه کرد اگر گزارش و پیگیری رسانه‌های فارسی‌زبان خارج کشور از جمله ایران اینترنشنال نبود، مقام‌های جمهوری اسلامی حاضر به بیان واقعیت درباره شلیک به این هواپیما نمی‌شدند.



 

درباره اسرائیل کاسه داغ‌تر از آش شده‌ایم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سیاست‌ خارجی جمهوری اسلامی از جمله درباره مقابله با اسرائیل را هم مورد انتقاد قرار داد.

هاشمی به سیاست‌های ورزشی رقابت نکردن با ورزشکاران اسرائیل پرداخت و گفت: «خود فلسطینی‌ها دارند با اسرائیل بازی می‌کنند، ما چرا کاسه داغ تر از آش شویم.»

هاشمی ضمن تاکید به مخالفتش با حکومت دینی، از برخورد جمهوری اسلامی با اقلیت‌های دینی انتقاد کرد.

او گفت: «وقتی در زندان بودم، بهترین زندانیان ما بهاییان و نوکیشان بودند.»

این فعال سیاسی همچنین دوباره با سیاست حجاب اجباری ابراز مخالفت کرد و برخی سیاست‌های حکومت ایران در زمینه محدودیت زنان را «داعشی» خواند.

مردم درباره تحریم از حکومت ایران ناراضی‌اند

هاشمی در بخشی از سخنانش در پاسخ به سوال برخی فعالان اصلاح‌طلب درباره حمایتش از انتخاب مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که در زمینه تحریم‌های بین‌المللی، مردم ایران از خود جمهوری اسلامی و سیاست‌هایش ناراضی هستند.

این فعال سیاسی اشاره کرد: «مردم در خیابان‌ها و در اعتراضات سراسری حرف‌هایشان را زدند و شعار مرگ بر آمریکا سر ندادند و به جای آن گفتند دشمن ما همینجاست، دروغ می‌گن آمریکاست.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More