شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محسن رضایی: سلاحی که در ترور فخری‌زاده استفاده شد، متعلق به ناتو بود

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه روایتی متفاوت از کشته شدن محسن فخری‌زاده، از مقامات ارشد سپاه پاسداران گفت: «سلاح استفاده شده در ترور محسن فخری‌زاده متعلق به ناتو است.».

رضایی روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه در یک نشست خبری با اشاره به گزارش محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره این پرونده گفت از آنجا که جاسازی دقیقی از محل عبور فخری‌زاده انجام شده و همچنین روی سلاح‌‌ صداخفه‌کن داشته، «خانواده و محافظان صدای گلوله را نمی‌شنیدند،‌ این عملیات با موفقیت همراه بوده است.»

پیشتر دو فرزند محسن فخری‌زاده هم در گفت‌‌و‌گویی با سیمای جمهوری اسلامی گفته بودند که تیرهای شلیک شده به سمت پدرشان بی‌صدا بوده‌ و فخری‌زاده بدون حضور مستقیم محافظانش ترور شده است.

تاکنون گزارش‌های متناقض و متفاوتی از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی درباره کشتن فخری‌زاده منتشر شده است. به‌تازگی علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، نیز گفت تیرباری که برای عملیات به کار رفت ماهواره‌ای و آنلاین کنترل می‌شد.

اکنون محسن رضایی در شرایطی سلاح عملیات کشتن فخری‌زاده را متعلق به ناتو می‌خواند که پیشتر شبکه «پرس‌تی‌وی»،‌ تلویزیون انگلیسی‌ صداوسیمای جمهوری اسلامی، در گزارشی به نقل از منبعی که نامی از آن نبرد اعلام کرد «سلاح جمع‌آوری شده» از محل عملیات دارای آرم و مشخصات صنایع نظامی اسرائیل بوده است. 

علی شمخانی،‌ دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران،‌ در روز تدفین جسد فخری‌زاده گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی از احتمال وقوع حادثه و محل انجام عمیات علیه او اطلاع داشتند.

روز سه‌شنبه نیز امیر عبداللهیان،‌ دستیار ویژه رییس مجلس ایران در امور بین‌المللی،‌ اعلام کرد برخی عاملان اجرای ترور فخری‌زاده شناسایی و بازداشت شده‌اند. هنوز گزارش رسمی از سوی مقام‌ها و نهادهای امنیتی مرتبط در این زمینه منتشر نشده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More