شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران: بیش از ۱۱ هزار نفر را به عنوان فرهنگ‌یار سپاه سازماندهی کردیم

حسین محبی، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران از سازماندهی بیش از ۱۱ هزار نفر به عنوان «فرهنگ‌یار سپاه» خبر داد.

محبی گفت که سپاه پاسداران اقدام به سطح‌بندی فعالان فرهنگی کرده است تا از آن‌ها در مجامع مختلف به عنوان سخنران، هنرمند، راوی و موارد مشابه استفاده کند و بر همین اساس تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر از سوی سپاه پاسداران در سطح کشور سازماندهی شده‌اند.

این مقام ارشد سپاه پاسداران همچنین گفت که برای فعالیت پنج هزار نفر از این افراد به عنوان «فرهنگ‌یار سپاه» حکم زده‌ایم.

پس از اعتراضات دی ماه ۹۶ و همچنین اعتراضات سراسری آبان ۹۸، راه‌اندازی گروه‌های مختلف از کاربران در فضای مجازی و همچنین گروه‌هایی برای فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در محلات از جمله اقداماتی است که سپاه پاسداران و بسیج به موازات گسترش یگان‌های سرکوب اعتراضات شهری و راه‌اندازی «گشت‌های امنیتی رضویون» در دستور کار خود قرار داده‌اند.

همزمان فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و بسیج از سازماندهی گروه‌هایی از کاربران برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز خبر داده بودند.

درست یک ماه قبل در بیستم دی ماه، محمدرضا تویسرکانی، نماینده علی خامنه‌ای در بسیج، با اشاره به فعالیت عضویت ۱۵۰ هزار طلبه در بسیج، از راه‌اندازی چند هزار حساب در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

تویسرکانی گفت که در سازمان بسیج طرحی به عنوان «طرح ثامن» وجود دارد که بر اساس آن چند هزار کانال در فضای مجازی ایجاد شده است.

نماینده علی خامنه‌ای در بسیج همچنین با تاکید براینکه شبکه‌سازی بسیج در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای هدایت سیاسی است، گفت: وقتی یک لایو [اینستاگرامی] ساده چند میلیون نفر بیننده دارد، چرا ما نتوانیم از این فضا استفاده کنیم.

تویسرکانی البته گفت که هر فردی این توان را ندارد که در این فضا فعالیت کند زیرا فضای مجازی مین‌گذاری شده است، یعنی باید حضور در آن آگاهانه باشد و فرد سواد رسانه‌ای بالایی داشته باشد.

او با اشاره به آنچه «فضای روحانیت و حوزه‌ها و خصومت‌های دشمن و انحرافاتی برخی» خواند، گفت که طلاب و روحانیون بسیجی باید «حقیقت درخشان روحانیت را به مردم و نسل جوان نشان دهند تا اگر نفرت یا بغضی نیز وجود دارد، رفع شود».

نماینده خامنه‌ای در بسیج همچنین گفت که «باید روحانیت بسیجی به مردم نشان دهند که مقصر فقر و تنگدستی و محرومیت و گرفتاری‌های جامعه، اسلام و روحانیت نیست و بد عمل نمودن تعداد قلیلی از طلبه‌ها و تبلیغات کثیر دشمن، دست به دست هم دادند تا حقیقت روحانیت دیده نشود.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More