شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مقام آمریکایی: پرواز مستقیم تهران-کاراکاس فاقد توجیه تجاریست

یک مقام کاخ سفید گفت اقدام شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر به برقراری پرواز مستقیم بین تهران و کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، با «انگیزه سیاسی» بوده و نمی‌تواند  «توجیه تجاری» داشته باشد.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است به خبرگزاری رویترز گفت: «از نگاه ما، هیچ توجیه تجاری برای برقرار این پرواز در این زمان وجود ندارد.»

او اضافه کرد: «این حرکتی با انگیزه سیاسی است و برای مردم ونزوئلا فایده‌ای ندارد چرا که به تغییری که در پی آن هستیم شتاب نمی‌بخشد.»

ایران به همراه چین و روسیه در حمایت از نیکولاس مادورو، رییس‌ جمهوری ونزوئلا که برای کناره‌گیری به نفع  خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان در این کشور، تحت فشار است، کمک‍‌هایی را به این کشور ارسال کرده است. گوآیدو خود را رییس جمهوری مشروع ونزوئلا خوانده و آمریکا در زمره بیش از ۵۰ کشوریست که ریاست‌ جمهوری او را به رسمیت شناخته‌اند.

سازمان هواپیمایی ایران روز دوشنبه خبر از برقراری پرواز ۱۶ ساعته مستقیم بین تهران و کاراکاس برای تسهیل سفر مقام‌های وزارت امور خارجه ایران به ونزوئلا خبر داد.

شرکت ماهان‌ایر از سال ۲۰۱۱ برای حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشمول تحریم‌های آمریکاست. ماهان ایر متهم است از هواپیماهایش برای ارسال سلاح، تجهیزات و نفرات به سوریه و سایر مناطق بحران‌زده خاورمیانه استفاده کرده است.

فرانسه و آلمان در ماه‌های گذشته به همین دلیل مجوز این شرکت هواپیمایی برای فعالیت در این کشورها را لغو کرده‌اند.

راه‌اندازی پرواز مستقیم تهران-کاراکاس با تروریستی خوانده شدن نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی دولت آمریکا مصادف شده است.

شرکت هواپیمایی ماهان در سال ۱۳۷۱به عنوان نخستین هواپیمایی خصوصی ایران تاسیس شد و صاحب بزرگ‌ترین ناوگان هواپیمایی در این کشور است. این شرکت هواپیمایی به چندین کشور اروپایی از جمله اسپانیا، یونان و ایتالیا پرواز دارد.  

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More